Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii-artiști din școlile comunei, pe marea scenă a serbărilor de la Alparea

Sâmbătă, de Zilele comunei

Elevii-artiști din școlile comunei, pe marea scenă a serbărilor de la Alparea

Sâmbătă (19 iunie 2010), în cea de-a doua zi a serbărilor prilejuite de Zilele comunei Oșorhei, atenția generală s-a îndreptat spre elevii-artiști din școlile comunei Oșorhei, care și-au spus răspicat cuvântul la microfon, pe marea scenă a serbărilor de la Alparea.

În comuna Oșorhei, noua generație, copiii și tinerii, se bucură de o atenție deosebită din partea conducerii comunei, primarul Ioan Pop și vicele Ioan Gligor fiind prezenți mereu în școală, la toate evenimentele importante din viața școlilor. Dincolo de toate investițiile făcute cu bani grei pentru reabilitarea clădirilor unităților de învățământ din comună, conducerea liberală îi sprijină cu mult drag, încurajând  desfășurarea de activități cultural-educative, atât în școală, cât și în afara ei. De curând, elevii și dascălii școlilor au fost sprijiniți de conducerea primăriei să scoată primul număr al revistei lor „Focus” Oșorhei. În replică, cei mai mici cetățeni ai comunei doresc să-și exprime recunoștința și să le mulțumească aleșilor comunei prin fapte, prin activități de igienizare și înfrumusețare, de păstrare a curățeniei, prin muncă și învățătură, prin rezultate tot mai bune la concursurile școlare...
„După faptă și răsplată!”
Sâmbătă, la serbările comunei, elevii-artiști (în frunte cu profesorii lor și directorul școlii, prof. Adriana Indrie) și-au spus cuvântul pe marea scenă, prin versuri, cântec și dans, prin mici scenete, cu mesaj profund educativ, prezentați fiind de același profesionist de radio și televiziune ce se numește Mihai Dacin.
Îmbrăcați ca niște prinți și prințese, opt fetițe și patru băieți din clasa a II-a, de la Școala din Alparea, îndrumați de înv. inst. Sanda Câmpan, au valsat ca niște profesioniști. Învățătorul clasei a II-a din Oșorhei, prof. Teodor Galiș, a pus în scenă piesa „Fata Moșului cea cuminte”, scrisă de Petre Ispirescu. Cei 10 actori au reușit să pună în lumină cât se poate de bine mesajul educativ al piesei – „După faptă și răsplată!” Cei mai mici școlari din Alparea, împreună cu învățătorul lor, Viorel Raita, au adus pe scenă crâmpeie de suflet și lumină de la sărbătoarea Abecedarului. Cei mai mari și mai versați dansatori, instruiți de prof. Papp Virag, au făcut o demonstrație de dans modern, iar vedetele din a VI-a și a VIII-a (îndrumate de prof. Lavinia Scriminți) au valsat ca niște liceeni.
Prin intermediul scenetei „Gâsca de aur” (a Fraților Grimm), elevii din a V-a, de la Școala din Oșorhei, îndrumați de prof. Ana Franciac, au pus punctul pe i, mustrându-i pe cei leneși și îngânfați, plini de ifose și false calități, apreciind și promovând adevăratele modele de oameni ... de omenie, cu caracter integru și frumos, harnici, sensibili și săritori în a-și ajuta semenii nevoiași.
Așadar, școlarii comunei au ținut să se exprime și ei de Zilele comunei, așa cum au făcut-o și în prima zi, în cadrul regalului de fotbal de pe stadion, la tăierea panglicii inaugurale de la Căminul Cultural din Alparea ori la prins de purcei...
Programul de sâmbătă a mai cuprins sport, concursul cailor puternici (puși la tras bușteni și la tras sania plină cu saci de nisip), muzică și dans, o demonstrație de taekwon-do, un recital de excepție al membrilor corului „Traian Moșoiu”, unul din corurile reprezentative ale municipiului Oradea, precum și artiști de artiști, aflați pe val: Alysa feat Dj Young, Dj Lexia & Axandra, Dj Studio Project din Harghita...
Cu un meniu cultural bogat și variat, cu mâncare și băutură la discreție, doritorii de petreceri, cu bani și chef de distracție, au putut petrece o sâmbătă specială la serbările de la Alparea. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (150 de poze), accesați Galeria foto: Elevii-artiști din școlile comunei, pe marea scenă a serbărilor de la Alparea. 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:38:06 Ora de vară a Europei de Est