Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Roadele muncii, exprimate în premii

La Șc. „Avram Iancu” din Oradea

Roadele muncii, exprimate în premii

La ora adevărului și bilanțului, la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, elevii așteptau cu emoție roadele muncii lor, adunate zi de zi.

Astfel, de la cei mici, proaspeții absolvenți ai claselor I, la cei mai mari, elevii din clasele a VII-a, cei mai merituoși au fost premiați cu diplome, cărți, medalii, plachete, dar și cu bani din partea Comitetului reprezentativ al părinți, iar dascălii lor au fost răsplătiți cu flori și aplauze.
Toți au meritat să fie laudați pentru efortul depus.
 Doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu și domnul director adjunct, prof. Cosmin Velimirovici, au făcut cunoscute celor prezenți la festivitate rezultatele obținute de școlarii noștri la diverse concursuri și olimpiade școlare.
Olimpiada de geografie, etapa națională - mențiune, iar la județeană - locurile I și III; Olimpiada de limba și literatura română, etapa județeană – mențiune; Olimpiada de matematică, la județeană  - două mențiuni; Evaluarea în educație la limba română - locul I și două mențiuni; Evaluarea în educație la matematică - locul I și câte două locuri II și III; concursul național „Micul matematician” - 12 locuri I, două locuri III și o mențiune; concursul național rutier „Respectul în trafic salvează vieți”, etapa județeană - locul II; concursul național „Viitorul Terrei este în mâinile noastre”, etapa județeană - locul I; campionatul național „Viața în mișcare” - locul I; concursul național „Lumina Sfântă a Învierii” - un loc I, trei locuri II și un loc III; concursul național „Sfârșit de toamnă” – câte un loc I și II; concursul internațional „Bucuriile Europei” – câte un loc I și II; concursul internațional „Gând de vară” - patru locuri II și două locuri III; concursul național de colaje - locul I.
 A urmat premierea copiilor cu medii peste opt, de către fiecare diriginte în parte, prilej cu care au fost evidențiate două aspecte pozitive record (ca să spunem așa): șase copii au obținut media generală 10 (câte trei din clasele a V-a și a VII-a );  toți elevii clasei a V-a C (diriginte, prof. Stamatian Gilda) au fost premiați.
Așa după cum ne-a obișnuit de ani și ani, grupul „Allegria” (îndrumat de doamna prof. Steliana Cîrciumaru) și-a demonstrat clasa, încântându-ne cu un număr de dans.
O lună de... „Școală de vară”
În premieră absolută în învățământul primar, doamna profesor Steliana Cîrciumaru a făcut un anunț „derutant”: Chiar dacă clopoțelul a anunțat pentru elevi încheierea cursurilor din anul școlar 2009-2010, porțile școlii nu se închid, rămânând deschise încă o lună, pentru că în perioada 14 iunie -15 iulie, elevii interesați și interesanți pot participa la cursurile „Școlii de vară”, intitulate „Re-creația de vară”, un proiect finanțat de către Primăria municipiului Oradea. Programul zilnic a fost fixat în intervalul orar: 9.30 - 12.30, și cuprinde activitate pe ateliere; în primele două săptămâni - desen, pictură și colaj (îndrumător, prof. Monica Toader), jocuri de relaxare (prof. Lakatos Gyongyike) și muzică (prof. Bejușca Elena și Mihaela Vidican), iar în ultimele două săptămâni: tehnici japoneze-ikebana, origami, quilling (prof. Cîrciumaru Steliana, prof. Felicia Goina), teatrul de vară (prof. Șpan Claudia), informatică (prof. Velimirovici Cosmin), jocuri de relaxare (prof. Gavriș Iulia) și jocuri sportive (prof. Bîrlădeanu Gheorghina). (Dorina Toader)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Roadele muncii, exprimate în premii.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 08:58:09 Ora de vară a Europei de Est