Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De la bucurie la extaz, de la regrete la lacrimi

Bacalaureatul la final

De la bucurie la extaz, de la regrete la lacrimi

Afișarea rezultatelor, astăzi (duminică, 4 iulie 2010), a pus bacalaureații pe jar... Cu mai multe sau mai puține emoții, ca și în cazul susținerii probelor scrise, unii au pornit încrezători să-și vadă rezultatele, alții, mai rezervați, și mai slabi de înger au preferat să afle rezultatele prin telefon, de la colegii binevoitori.

În curtea Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, aveam să întâlnim cei dintâi absolvenți fericiți. Georgiana Biriș era în al nouălea cer, alături de două colege și de dirigintele clasei, prof. Nagy Aurelia, și ea foarte fericită de reușita elevei sale. Cu media 9,26, Georgiana este pe locul doi pe școală (9,80 - la română, 8,60 - la mate și 9,40 – la chimie). „Oricum mi-am asigurat intrarea la Arad, la Controlul și expertiza produselor alimentare, când am obținut premiul I la olimpiada națională, profilul Tehnician în analiza produselor alimentare”, ne-a declarat Georgiana. La „Traian Vuia”, la ora vizitei noastre (14.55), erau puțini curioși și vizitatori. Oficial, se anunțase ora 16.00, ora limită de afișare a rezultatelor. Dar afișarea a început, cam peste tot, la ora 12.00, după cum a circulat zvonul. „La română nu sunt mulțumită, fac contestație. La mate am luat cea mai mare notă. Au picat foarte mulți...” comunică cineva la telefonul mobil, continuând să treacă în revistă rezultatele celorlalți colegi. În holul Colegiului Național „Emanuil Gojdu”, bucurie mare, părinți și absolvenți fericiți!
Lioara Dragomir, din XII B, e bucuroasă de media 9,41. „Cum să nu fim fericite văzând 9,60 - la matematică. Foarte frumos! Mulțumim domnilor profesori Sadoveanu și Stan”, spune mămica Lioarei. În partea opusă, am zărit-o pe dna Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52), și ea încântată de rezultatele fiicei sale, Ioana Roxana Nan: 9,50 - la română, 9,45 - la matematică și 10.00 - la anatomie, media 9,65. Alături, Tudor Zbîrcea era mai rezervat. Nu se bucura precum mămica sa din cauza informaticii; 9,95 - la mate, 9.00 - la română și doar 8,70 - la informatică. „Voi face contestație”, declară Tudor. Nici Rareș Câmpeanu (din XII C), fostul coleg de clasă al lui Tudor și al Lioarei nu este mulțumit de info - 8,40, și așteaptă ora 16.00, ca să depună contestație. Apar vedetele din XII G, vedete în sensul pozitiv, artiste de primă mână, Ioana Maria Repciuc și Renata Tolvai. Ioana are media generală 9,33, cu 10 - la geografie, 9,30 - la română și 8,70 - la istorie. Ioana va da admitere le Teatru, la Cluj-Napoca. „Sunt foarte mulțumită de zâna mea”, ne mărturisește mama Ioanei. Renata are media generală foarte apropiată de a Ioanei, 9,31, cu 10,00 - la istorie. Renata va da admitere tocmai în S.U.A., la Boston. Așadar, XII G  (cu „G” de la „geniali”) - „gândăceii” domnului profesor Nicolae Moldovan au făcut o figură extraordinară și la bac. La Pedagogic, unii comunicau notele prin telefon, încântați de rezultatele proprii, alții erau tăcuți. Ana-Maria Zbuce tot încerca să-și pozeze notele cu telefonul și nu prea reușea claritatea pe care și-o dorea. Am încercat să o ajutăm. Înainte de ora 16.00, la „Brâncuși”, erau vreo patru-cinci curioși. Rezultatele de la „Brâncuși” și „Leonida” fuseseră afișate separat. Când am ajuns la Economic, se făcuse ora 16.05. Și totuși, în hol nu era multă lume. Cipri era încântat de nota maximă (10.00), obținută la matematică. Într-un colț, trei fete nu păreau mulțumite de rezultate. Ultimul popas l-am făcut la Colegiul Național „Mihai Eminescu”. Stupoare! Două colege erau profund indignate și revoltate. Una pentru nota de la română – 7, când ea se aștepta la cel puțin 8,50, iar cealaltă pentru 8,35 la istorie, în timp ce ea estimase 9.50. „Știu foarte bine ce am făcut, de aceea sunt revoltată. E imposibil cum au luat alții note mari pe nemerit!” Cu 9,60 și 9, 85, cu 9,60 – media pe liceu, cu 10 la istorie în patru ani de liceu și un concurs național de istorie câștigat, nu-și poate explica nota 8, 35 luată la istorie la bac. „Iar eu am luat 7- la română, în timp ce alții, care nu au învățat tot anul, iar acum au copiat după mine, au luat 8,30. E revoltător!!!”
Fetele erau foarte tulburate și decise să depună contestații, deși le era frică să nu aibă parte de neșansă și în cazul contestațiilor.
„De ce nu am putut avea și noi noroc de profesori corectori ca și gojdiștii?”, se întreabă fetele.
Trist, dar adevărat. Ceva e putred, ceva nu funcționează corect. Copiii buni sunt dezamăgiți. Sunt șefi de promoție care nu au cunoscut succesul deplin la bac, în timp ce colegi mediocri le râd în nas cu note... maxime! Oare de ce??? (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De la bucurie la extaz, de la regrete la lacrimi.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:22:59 Ora de vară a Europei de Est