Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Cea de-a doua serie de cursuri „Biblionet”

Luni, a început, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea

Cea de-a doua serie de cursuri „Biblionet”

La Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea a început, ieri (luni, 5 iulie 2010), cea de-a doua serie de cursuri „Biblionet”, cursuri care se adresează biliotecarilor din bibliotecile publice din județul Bihor intrate în proiectul „Biblionet”, aflat în cel de-al doilea an de derulare.

„Cursurile sunt în așa fel structurate informațional încât să asigure pregătirea bibliotecarilor pentru administarea centrului de internet pe care îl vor avea după primirea echipamentelor oferite de proiectul „Biblionet”, după cum aveam să aflăm de la Delia Pantea, bibliotecar metodist, coordonatorul proiectului „Biblionet” Bihor.
Prima serie de cursuri s-a desfășurat în perioada 21 - 25 iunie 2010 și a cuprins 10 bibliotecari din opt localități din județul Bihor (Sandu Condoroș de la Biblioteca din Avram Iancu, Anca Laza din Budureasa, Borocki Nicoleta din Ștei, Talida Bitea din Nucet, Rodica Solomie din Holod, Camelia Micula din Cărpinet, Georgeta Ardelean și Kosa Silvia din Aleșd, Diana Naprodean și Nicoleta Birău din Beiuș).
La noua serie de cursuri (programată în perioada 5 - 9 iulie) participă tot zece bibliotecari din opt localități ale județului: Petrila Marina din Ștei, Lucia Bordaș din Cefa, Nicoleta Bogdan din Aștileu, Marinela Aristan din Mădăras, Tamara Urs Hadade și Denisa Alb din Aleșd, Durko Irina din Diosig, Cornea Domnica din Tileagd, Irina Lada și Maria Ilisie din Salonta.
Cursurile sunt susținute de Viviana Pop și Paul Zot.
Agenda proiectului
Așadar, proiectul „Biblionet” se află în cel de-al doilea an. Programul „Biblionet” - Lumea în biblioteca mea (în valoare de 26,9 milioane de dolari) se derulează pe perioada a cinci ani și are drept scop dezvoltarea unui sistem modern de biblioteci publice în România. „Județul  Bihorul s-a calificat în prima etapă a proiectului. În 20 iulie 2009, ne-am găsit pe lista județelor calificate în prima etapă a proiectului, alături de județele: Bacău, Brăila, Constanța, Galați, Harghita, Iași, Maramureș, Neamț, Sălaj, Suceava și Vâlcea”. Din iulie până în decembrie 2009, dar și în 2010, pe agenda proiectului au fost prinse nenumărate și variate activități: calificarea în proiect a unui număr de 19 biblioteci publice din tot atâtea localități ale județului, echiparea centrului de training al Bibliotecii județene cu 11 laptopuri, imprimantă, scanner și retroproiector, selectarea și pregătirea trainerilor Bibliotecii județene la Timișoara în vederea susținerii cursurilor IT-CIP, parcurgerea cursurilor de instruire IT și managementul centrului de internet de către toți bibliotecarii implicați în proiect (30), livrarea și instalarea echipamentelor pe toată raza județului (84 de calculatoare, 19 imprimante, 19 scannere și softurile aferente), întâlniri în țară cu finanțatorii proiectului, precum și mici festivități de dechidere a a bibliotecilor modernizate. În februarie 2010, au fost înscrise în cea de-a doua etapă a proiectului încă 12 biblioteci publice bihorene, iar în martie a reînceput ciclul de pregătire, echipare și redeschidere de noi centre bibionet în județ, așa după cum am aflat de la Delia Pantea – coordonatorul proiectului. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a doua serie de cursuri „Biblionet”.    

Trimite email
joi, 3 iulie 2025, 15:03:47 Ora de vară a Europei de Est