Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

A doua etapă a repartizării computerizate în licee și școli de arte si meserii

Pentru cei care nu au promovat testele naționale

A doua etapă a repartizării computerizate în licee și școli de arte si meserii

23.07.2007
Pe site-ul http://admitere.edu.ro/ au fost publicate astăzi, 23 iulie, rapoartele finale ale admiterii computerizate - etapa a II-a. Conform calendarului admiterii, MECT a realizat repartizarea computerizată în școlile de arte și meserii a candidaților care nu au promovat Testele Naționale și repartizarea pe locurile rămase libere în licee a candidaților care au promovat Testele Naționale, dar nu au fost repartizați în prima etapă.

În urma procedurii, din cei 61.063 candidați înscriși, 59.411 (97,29%) au fost declarați admiși (326 la licee, respectiv 59.085 în școlile de arte și meserii). Deoarece nu și-au exprimat suficiente opțiuni, 1.652 de candidați (mai puțin de 3%) nu au fost repartizați. În București s-au înscris 3.611 candidați, 3.590 fiind repartizați. După această a doua etapă, au rămas neocupate la nivel național 5.168 locuri la licee și 17.788 de locuri la școlile de arte și meserii.
În perioada 28 - 31 iulie, comisiile județene de admitere vor rezolva situațiile speciale ivite după repartizarea computerizată și vor repartiza candidații care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen sau nu au participat la repartizările computerizate anterioare.
Pentru o informare rapidă, elevii au la dispoziție site-ul
http://admitere.edu.ro/, parte componentă a Portalului Educațional SEI. Rapoartele care pot fi generate oferă informații utile privind stadiul admiterii, ierarhia liceelor după mediile candidaților admiși și locurile rămase neocupate în urma repartizărilor precedente. (Biroul de presă)


 

 

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 23:56:11 Ora standard a Europei de Est