Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante

Astăzi, C.N.U. de titularizare - alt concurs, cu altă pălărie

Concursul de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante

Conform Metodologiei privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, concursul cu probe scrise pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante se desfășoară astăzi, 14 iulie 2010 (de la ora 10.00).

Candidații vor fi prezenți în sala de concurs, cel mai devreme la ora 8.00 și cel mai târziu la ora 9.00, înainte de a fi deschis plicul cu subiecte. După primirea subiectelor de concurs de către candidați, durata de redactare a lucrărilor este de patru ore, timp ce nu poate fi depășit.
Pentru organizarea și desfășurarea concursului în toate județele și municipiul București s-au organizat 93 de centre de concurs. La data de 4 iunie 2010, s-au publicat 5.278 de posturi didactice/catedre vacante titularizabile, respectiv 49.229 posturi didactice/catedre vacante/rezervate netitularizabile. Cele mai căutate discipline sunt institutori/învățători, consiliere psihopedagogică, economic, administrație, poștă, mecanică, limba și literatura română, psihopedagogie specială, agricultură-horticultură, maiștri instructori, educație fizică și sport. 
Spre deosebire de anul trecut, subiectele și baremele de evaluare sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare. Pentru evaluarea lucrărilor scrise s-au constituit 11 centre zonale de evaluare pe discipline în care funcționează, prin decizia inspectorului școlar general, comisia de evaluare a lucrărilor scrise. Securizarea lucrărilor, în vederea corectării acestora, se face prin cod de bare specific fiecărui candidat.
Rezultatele concursului se afișează la sediul unității/instituției de învățământ unde s-a desfășurat concursul, în data de 16 iulie. Înregistrarea contestațiilor și transmiterea acestora comisiei de rezolvare a contestațiilor (în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor) are loc în intervalul 16 - 18 iulie, iar afișarea rezultatelor finale obținute de candidați are ca termen data de 20 iulie. Etapa I de repartizare - repartizarea în ședință publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învățământ, a candidaților care au obținut cel puțin nota 7,00 (șapte), pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile se realizează în perioada 21-22 iulie 2010. (Biroul de presă)
În Bihor, sunt 188 de posturi titularizabile și 580 netitularizabile și 2.355 de candidați înscriși
Pe listele Inspectoratului Școlar Județean Bihor au fost scoase la concurs 188 de posturi titularizabile și 580 de posturi netitularizabile, precum și 618 fracțiuni de norme didactice, în total 1.386.
La actuala ediție a concursului s-au înscris 2.355 de candidați, după cum aveam să aflăm de la cosilierul juridic al I.S.J. Bihor, jr. dr. Ramona Bacter.
Candidații vor susține proba scrisă în trei centre de concurs: 443 la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, 662 la Colegiul Național „Mihai Eminescu” și 1.250 la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”.
Cei mai mulți candidați s-au înscris la educatoare (400) și învățători (225), la limba română (158), iar la matematică (157)...
Repartizarea pe centre
La centrul nr. 1 (de la C.N. „M. Eminescu”), vor susține concurs învățătorii (lb. română, maghiară, slovacă, romani...) și profesorii de limbi (engleză, franceză, germană, greacă veche, italiană, latină, spaniolă, maghiară..., de limba și literatura română).
La centrul nr. 2 (de la Lic. T. „O. Ghibu”): artele (acompaniament, ansamblu folcloric, canto, arhitectură, cenaclu literar, ceramică, dans modern, dans popular..., desen, design, educație muzicală, plastică, vizuală, muzică ușoară, instrumentală..., pictură, sculptură, teatru), biologie, chimie, cultură civică, educație fizică și sport, tenis judo, kinetoterapie, educatoarele (secția română, maghiară, germană, slovacă), filosofie, fizică, geografie, informatică, istorie, matematică, pedagogie, psihologie, profesor documentarist, sociologie și  tehnologia informației.
La centrul nr. 3 (de la C.T. „M. Viteazul”): agricultură, hoticultură, alimentație publică și turism, construcții și lucrări publice, disciplinele teologice de specialitate (teologie ortodoxă, penticostală), religiile (baptistă, evanghelică, greco-catolică, ortodoxă, penticostală, reformată, romano-catolică), silvicultură, textile, economic-administrativ, economie aplicată, educație tehnologică, educatoare/educator, electromecanică, electronică, electrotehnică, energetică, estetică, îngrijirea corpului omenesc, industrie alimentară, învățător-educator, învățător itinerant/de sprijin, mecanică, pregătire-instruire practică, prelucrarea lemnului, profesor-educator, profesor în centre și cabinete de asistență psihopedagogică, profesor itinerant/de sprijin, prof. logoped, prof. psihopedagog, protecția mediului, psihopedagogie specială...
Baftă! (Ovi DAN)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 18:39:31 Ora de vară a Europei de Est