Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,We are so different but still we are the same”

Proiectul de parteneriat multilateral Comenius

,,We are so different but still we are the same”

Proiectul de parteneriat multilateral Comenius al Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea este finanțat de Comisia Europeană prin programul de Învățare pe tot parcursul vieții și cu sprijinul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.

În proiect sunt partenere 10 școli din opt țări europene: Portugalia - coordonator de proiect (Caldas da Rainha si Bombarral), Lituania, Letonia, Polonia, Italia, Grecia, Turcia și România (Oradea și Sibiu). În acest an au avut loc următoarele reuniuni de proiect:
*în luna noiembrie – la Vilnius, unde s-au pus bazele primului an de proiect prin stabilirea strategiei pentru desfășurarea activităților și a următoarelor vizite, data acestora, precum și numărul profesorilor și elevilor care vor participa, responsabilitățile și sarcinile fiecărui partener, hotărâri necesare pentru o bună colaborare europeană. În cadrul primei întâlniri, am avut ocazia să ne cunoaștem, să participăm la diferite activități ale școlii din Vilnius - prezentarea școlii, concert de bun venit al elevilor, lecție deschisă, vizite de documentare privind orașul Vilnius și a vechii capitale a Lituaniei, Trakai.
*în luna februarie – la Sibiu, s-a realizat site-ul proiectului www.differentbursame.org, precum și un dicționar în cele opt limbi europene, conținând cuvinte/expresii de prezentare și de prim-ajutor, s-a votat loggo-ul proiectului (a câștigat loggo-ul colegilor noștri din Sibiu), s-a prezentat o metodă/idee de predare a unei lecții de limba maternă, geografie sau artă și s-a prezentat sistemul de învățământ din fiecare țară.
*în luna martie – la Istanbul, s-a votat reclama proiectului (a câștigat Grecia), s-a prezentat un material „Bucătăria tradițională”, urmând a se realiza ca produs final o carte de bucate europene, s-a prezentat curriculumul școlar al fiecărei școli și s-a prezentat o metodă/idee de predare a unei lecții de IT, istorie, istoria artei. Profesorii participanți au ținut lecții de 45 de minute de limbă maternă, cu câte o echipă formată din șase elevi turci. Prin vizitele tematice, profesorii au avut ocazia să cunoască mai bine mediul școlar din Turcia, să observe tradițiile istorice și culturale din această țară.
*în luna mai, o nouă reuniune a  proiectului multilateral Comenius ,,We are so different but still we are the same” s-a desfășurat în Caldas da Rainha, Portugalia, la Escola Secundaria Rafael Bordalo Pinheiro.
Echipa Grupului Școlar „Ioan Bococi”, formată din trei cadre didactice și patru elevi, a fost așteptată și întâmpinată cu multă căldură de către elevii și profesorii școlii gazde. La reuniune au participat atât cadre didactice, cât și elevi de la toate cele 10 școli partenere.       
Elevii români au fost cazați în familii, având ocazia să cunoască viața cotidiană a acestora, cu obiceiuri, activități familiale, religie, relații de familie, mâncare tradițională și nu în ultimul rând ospitalitatea familiilor gazdă. Elevii din școlile partenere au schimbat impresii și au participat împreună la activitățile proiectului. Programul întâlnirii a constat din prezentarea video „O zi din viața școlii” (fiecărei școli partenere), prezentarea unei idei de predare a unei lecții, la alegere din următoarele obiecte de studiu: limba engleză, geografie sau artă. Tot acum au fost prezentate propunerile fiecărei școli pentru alegerea cântecului proiectului. Prin votarea coordonatorilor de proiect s-a stabilit cântecul propus de cei din Polonia. Profesorii participanți la întâlnirea din Caldas da Rainha au ținut lecții de 45 de minute de limba maternă, cu câte o clasă de elevi portughezi.
Elevii au pregătit câte un dans tradițional specific fiecărei țări pe care l-au prezentat îmbrăcați în costume populare. Tot elevii au participat și la următoarele workshopuri: politica educației, bucătăria portugheză, dansuri și reportaj foto.
 La fel de interesante au fost și celelalte activități: vizitarea școlii - care în urma modernizării este la standarde europene ridicate -, activități cultural-artistice care au reflectat cultura și tradițiile zonei, întâlniri cu autoritățile locale – întâlnire cu primarul din Caldas da Rainha, vizite tematice la obiectivele culturale de referință din Lisabona și din partea de vest a Portugaliei.
Activitățile primului an de proiect s-au încheiat prin reuniunea de proiect care s-a desfășurat în perioada 23-28 iunie la școala din Katerini, Grecia. La această ultimă reuniune, au participat coordonatorii și directorii școlilor partenere și alături de evaluarea intermediară a primului an de proiect s-au desfășurat și activități de prezentare a unui studiu privind obiceiurile alimentare, prezentarea unui material „Imaginea școlii”, rezultatul chestionarului „Cetățenia europeană” aplicat elevilor, profesorilor, diriginților și părinților, precum și o metodă de predare a unei lecții la alegere, dintre biologie, cultură sau matematică, după cum aveam să aflăm de la prof. Mihaela Popovici – director adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea, coordonatorul proiectului. (Ov. D.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:48:07 Ora de vară a Europei de Est