Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În tabără științifică la Barajul Leșu

Elevi de la C.N. „Arany János” din Salonta

În tabără științifică la Barajul Leșu

În perioada 5-9 iulie 2010, a avut loc, la Barajul Leșu, o tabără științifică la care au participat elevii de la Colegiul Național „Arany János” din Salonta care sunt membri ai proiectului coordonat de prof. Kiss Mária și Meszar Iuliana.

Manifestarea de la Barajul Leșu a însemnat, de fapt, continuarea și finalizarea proiectului național „Protejează natura, descoperă realitatea”, cu două activități importante: simpozionul științific din luna mai și  tabăra științifică de la Barajul Leșu. La finanțarea proiectului au participat: Asociația „Pro Lyceum” Salonta „Alapitvany” (fundația școlii), C.N. „Arany János” Salonta, Primăria municipiului Salonta, precum și Comitetul reprezentativ al părinților de la C.N. „Arany János”. Le mulțumim foarte mult și pe această cale pentru sprijinul acordat, fără de care nu ar fi fost posibilă această tabără.
 Dornici de a afla lucruri noi, entuziaști și curioși, am pornit spre tabăra de la Barajul Leșu; după trei ore de mers, nerăbdători și energici, iată-ne ajunși la destinație. Primul pas: momentul organizatoric care a început cu ocuparea camerelor, împărțirea pe grupe și deschiderea festivă care ne-a captivat; joc de cunoaștere a colegilor, stabilirea unor reguli la care ne-am adus și noi contribuția, atât în identificarea acestora, cât mai cu seamă în respectarea lor. Îndată am și pornit într-o scurtă drumeție, în cercetare spre peștera „cu sau fără lilieci!?”
 Seara a fost una distractivă, cu vizionare de film, iar doritorii s-au putut înscrie la campionatele de cruce, șah sau sudoku, după preferințe.
A doua zi, am început în forță cu trezirea la 7.30, iar după dejun și o mică pauză, am participat la primul curs: Informatică - editarea de filme în programul Adobe Premiere Pro CS4, prezentat de dl prof. Kiss Ernõ. Am dat apoi startul unui concurs de regizare a unor filme, pe teme diferite (distracțiile, cursurile și drumețiile), pe care urma să le prezentăm în ultima zi. Am pătruns în tainele științelor exacte după care am făcut o incursiune în tainele Universului și anume „Nașterea Universului în mitologie, literatură și știință, prezentată de dna prof. Zoe Nagy. Am vorbit despre miturile ce stau la baza nașterii Universului și am pus bazele unei viitoare dezbateri.
În paralel, colegii noștri de la secția maghiară au rezolvat jocuri logice, propuse de dna prof. Meszar Iuliana, probleme de admitere la facultate pentru clasa a XII-a. La matematică și fizică, cursurile s-au desfășurat pe două nivele: clasele IX-X și clasa a XI-a.
După pauza de masă, am învățat despre flora și fauna Munților Apuseni. Doamna prof. Rodica Păfucan ne-a prezentat un material din care am putut afla lucruri foarte interesante despre speciile de plante și animale, după care am trecut să le identificăm în peisajul alpin al pajiștei din apropiere.
Ziua de miercuri a fost destinată drumeției la Coada Lacului, dar ploaia ne-a stricat planurile, așa că am făcut o mică schimbare în program și am continuat cu fizica printr-un program foarte util în rezolvarea problemelor de fizică și matematică și anume „Geogebra”, propus de doamna prof. Kiss Mária, precum și rezolvarea unor subiecte de bacalaureat.
Am realizat și experimente chimice inedite, cu ajutorul doamnei prof. Domján Laura, precum: „batista care nu arde”, „șarpele negru”, „pomul lui Saturn” și „spuma de gelatină”. La tema „Iarna”, am observat că pe rămurelele bradului apar niște foițe albe care seamănă cu gheața, datorită proprietății naftalinei de a sublima... și alte efecte.
 Cea de-a patra zi de tabără, am început-o cu jocurile ecologice propuse de dna prof. Rodica Păfucan în cadrul cărora a trebuit să identificăm specii de plante. Nu ne-am lăsat și, în aceeași zi, am parcurs  traseul cel mai lung, de la Barajul Leșu la Coada Lacului, într-un timp record de două ore și 30 de minute, la întoarcere, din cauza oboselii, ne-au trebuit trei ore. În felul acesta, ne-am măsurat și calitățile fizice. Orientarea turistică și recunoașterea unor specii de plante și animale au fost alte două obiective.
Timpul s-a scurs repede și numai ce ne-am trezit cu ziua bilanțului: dezbaterea despre Nașterea Universului, premierea celor mai buni botaniști, cei mai abili matematicieni - premiile sudoku, câștigătorii campionatului de cruce și, nu în ultimul rând, cele mai bune filme care au redat multe momente bune și interesante din tabără.
Ne declarăm mulțumiți și norocoși pentru  ocazia pe care am avut-o de a participa la o astfel de tabără, cu o organizare foarte bună, cursuri bine documentate și prezentate cu talent și bunăvoința de  domnii profesori. (Ioana Păfucan)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:18:00 Ora de vară a Europei de Est