Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O audiență nesperată, un succes de neimaginat!

„Re-creația de vară” la „Avram Iancu”

O audiență nesperată, un succes de neimaginat!

Dascăli inimoși de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea au desfășurat, în regim de voluntariat, în perioada 14 iunie -16 iulie 2010, la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea o lună specială de vacanță, în cadrul proiectului „Re-creația de vară”, proiect finanțat de Primăria Oradea.

Așa după cum am mai scris, acest tip de școală de vară pentru copii este o premieră absolută în învățământul bihorean, dar și o reușită de neimaginat...
„Nu credeam să ne bucurăm de o asemenea audiență. Am estimat un grup de 75 de copii, dar am avut un număr dublu de participanți, copii de toate vârstele din școala noastră, dar și din alte școli: „Nicolae Bălcescu”, „Dimitrie Cantemir”, „Iosif Vulcan”, „Aurel Lazăr”, de la grădinițele nr. 55 și 27...”, ne-a declarat doamna profesor Gheorghina Bîrlădeanu – directorul școlii.  
Vineri – încheierea, la nivelul ultimelor ateliere
Vineri (16 iulie), sunetul muzicii avea să ne ademenească și să ne conducă pe coridorul unde fusese organizată impresionanta expoziție cu lucrări și imagini de la „Re-creația de vară”. La ora 9.30, în curte se pregătea scena, iar în două săli, o armată de copii și un grup de artiști erau încă la locul faptei. Unii își finalizau coifurile pentru petrecere, iar ceilalți repetau pentru spectacolul final. Directorul era printre copii, iar directorul adjunct instala stația de amplificare, verifica microfonul și CD-urile.
Cinci ateliere și peste 150 de copii
Așadar, în perioada 14 iunie -16 iulie, elevii școlii, dar nu numai, au putut să-și petreacă o lună de vacanță participând benevol și gratuit la atelierele preferate și la activitățile complementare: la atelierul de desen-pictură și colaj (sub îndrumarea prof. Monica Toader și Lakatos Gyongyke), atelierul de muzică „Cântecele verii” (condus de prof. Elena Bejușca și Mihaela Vidican), atelierul de artă japoneză (îndrumat de prof. Steliana Cîrciumaru, Felicia Goina, Monica Toader, Claudia Șpan și Nicoleta Trifan – de la Grădinița nr. 27), atelierul de teatru (condus de prof. Claudia Șpan și Aurelia Bora) și atelierul de informatică (sub îndrumarea prof. Cosmin Velimirovici – directorul adjunct al școlii). La organizarea activităților complementare: jocuri de mișcare și perspicacitate, de îndemânare și de practicare a unor jocuri și întreceri sportive, protagoniștii au fost tot profesori: Iulia Gavriș, Dana Andruța și Irina Tortorean.
Teatru, muzică, dans, diplome și înghețată
Dacă pe parcursul lunii, părinții au fost curioși să vadă ce fac copiii lor la școală, cu atât mai mult au dorit să fie părtași la petrecerea lor de final, așa încât și-au luat copiii în brațe sau în cărucioare și au venit în sala de atelier și în curte. Ei înșiși au fost o plăcută surpriză pentru dascăli și conducerea școlii, dar și o bucurie pentru odraslele lor, care le-au prezentat lucrările de la expoziție și momentele artistice de final.
Cu toții s-au distrat vizionând scenetele prezentate de micii actori - „Cornuletzul cu lapte” și „Extemporalul... buclucaș”... Conducătorii de ateliere i-au felicitat pentru activitate și lucrările realizate și i-au premiat cu diplome. După dans și cântece la microfon, dulciuri și poze, s-a lăsat cu torturi de înghețată... de fructe, frișcă și ciocolată, după gust și preferințe...
După un asemenea succes (de neimaginat), la anu’, doamna director intenționează să o facă și mai lată... și mai lungă! Nu petrecerea, ci „Re-creația de vară”, pe care intenționează să o desfășoare pe toată durata vacanței de vară, spre bucuria copiilor și părinților! (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:03:24 Ora standard a Europei de Est