Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Florina – „campioana campionilor” (premiul presei)

De pe locul al doilea pe primul loc!

Florina – „campioana campionilor” (premiul presei)

Reprezentanții presei au fost invitați, miercuri (21 iulie 2010), la ERA Shopping Park Oradea, să aleagă o altă campioană pentru premiul presei, după consumarea concursului de miss de duminică (11 iulie), organizat cu ocazia finalei Campionatului mondial de fotbal din Africa de Sud.

Nu înțelegem raționamentul pentru care s-a reluat concursul, dar parcă asta contează? O noua șansă de ... publicitate, atât pentru fete, cât și pentru organizatori (gazde)! Din cele 12 frumoase, s-au prezentat doar șapte (cu greu, după minute de așteptări... situație penibilă, atât pentru organizatori, cât și pentru puținii reprezentanți ai presei care au onorat evenimentul). Campioana campionilor (Bianca Vaszi) nu a mai concurat, ci a jurizat.
Fiind o reluare a concursului, ne așteptam ca fetele să fie mult mai degajate, dar mai decise să se lupte pentru o a doua șansă (premiul presei). Mihai Dacin (moderatorul evenimentului) a încercat să le îndepărteze emoțiile și a și reușit în cele mai multe cazuri. Prezentarea ținutelor nu a pus probleme decât celor care nu doreau să-și expună picioarele până în... gât și atunci și le-au acoperit cu numărul de concurs. Mai greu le-a venit unora să răspundă cum stăm cu criza (cinci soluții anticriză). Dar nici aceasta nu ne miră de vreme ce nici onor guvernul nostru nu poate da răspuns la astfel de chestiuni. De la criză s-a ajuns la purtatul câțelușului în poșetă..., dar și la treburi mai serioase... ce țin de profesia de jurnalist. Așadar, nimeni nu le-a verificat pe concurente câte cunoștințe au în „traistă”, având în vedere că sunt în vacanță și că sunt în primul rând la un concurs miss și nu la bac sau admitere.
Florina Botiș încă un pas în față!
A învins maturitate și luciditatea, știința și experiența de viață, Florina fiind singura studentă din „plutonul” concurenților (chiar dacă mai tinerele sale rivale: Nicoleta, Patricia, Anda, Dana, Petra și Ioana și-au etalat întregul arsenal de calități și abilități: sensibilitate, prospețime, eleganță, șarm, spontaneitate...).
La finala campionatului, Florina ocupase locul al doilea. De această dată, juriul a urcat-o pe prima treaptă a podiumului, declarând-o „campioană” absolută (toate celelalte concurente au ocupat locul secund).
La cei 25 de ani împliniți pe 13 iulie, Florina se vede de două ori pe podiumul primului său concurs de miss. Acest succes de moment nu o va abate din drumul său. Alegerea Florinei a fost Facultatea de Științe Economice. În prezent, lucrează la un magazin de bijuterii, ca asistent manager, mâine își va conduce propria afacere, poate chiar cu bijuterii. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Florina – „campioana campionilor” (premiul presei)    

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:42:37 Ora standard a Europei de Est