Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Copiii din Dorohoi au nevoie de grădiniță

Salvați Copiii României

Copiii din Dorohoi au nevoie de grădiniță

936 de copii din localitățile inundate din nordul Moldovei vor primi suport psihologic și educațional în centrele de vară și în taberele școlare organizate de Salvați Copiii România.

În cadrul campaniei „Ajută apele să se retragă și din ochii lor”, organizația Salvați Copiii România a acordat sprijin prioritar copiilor sinistrați, care necesită recuperare psihologică, precum și refacerii unităților de învățământ afectate. În urma inundațiilor severe din orașul Dorohoi din zilele de 28 și 29 iunie, Grădinița nr.10, unde învață 125 de preșcolari, nu își mai poate desfășura activitatea, având acoperișul avariat, precum și infiltrații în sălile de curs. Pentru reabilitarea acesteia, sunt necesare fonduri în valoare de aproximativ 3.500 de lei.
Organizația Salvați Copiii România a acordat ajutoare de urgență în Zamostea, Dornești, Voivodeasa, Sucevița și Dărmănești – județul Suceava, Hilișeu și Dorohoi – județul Botoșani, pentru 936 de copii. Echipele organizației au demarat activități educative și de consiliere psihologică în localitatea Zamostea: 46 de copii sinistrați beneficiază pentru o perioadă de o lună de un program educativ și de recreere, de suportul psihologic al specialiștilor Salvați Copiii, filiala Suceava și de o masă caldă pe parcursul desfășurării activităților.
În Dorohoi, Salvați Copiii România, în parteneriat cu Asociația Sarepta Dorohoi, Consiliul local Dorohoi și Școala nr.2 „Ștefan cel Mare“, a deschis luni, 26 iulie, porțile școlii de varǎ din Dorohoi, în care au fost integrați peste 150 de copii cu vârsta cuprinsă între 8  și 14 ani, care provin din familiile afectate în urma inundațiilor. La sfârșitul lunii august, în cadrul școlii de vară va sosi Circul pentru copii Lollypop din Elveția.
Începând cu data de 2 august, echipa de specialiști a Salvați Copiii va începe activitățile educative și de consiliere psihologică pentru 40 de copii din localitatea Dornești, jud. Suceava.
51 de copii din Dorohoi (Botoșani) și Dornești (Suceava), ale căror familii au fost afectate de inundațiile puternice din nordul Moldovei, participă la prima tabără organizată de Salvați Copiii România la Muncel, județul Iași. Începând cu luna august, alți 90 de copii din Zamostea, Dărmănești, Hilișeu și Dorohoi vor participa la taberele organizate în Eforie Sud, cu suportul primit de la Banca Comercială Română, E-ON, DJT Suceava și ARR Suceava.
„Solidaritatea noastră, a tuturor, se transformă în aceste momente în ajutor direct acordat copiilor, cele mai vulnerabile victime ale inundațiilor. Acești copii au văzut cum părinții lor pierd orice posibilitate de a-i ajuta și se simt, la rândul lor, neputincioși. Ei au nevoie de foarte multe acum, de la hrană sănătoasă până la recuperare psihologică, iar acestea sunt lucruri pe care le putem face, împreună”, spune Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România.
Asistenții sociali ai organizației au identificat încă 140 de copii aflați în situație de risc, care sunt nevoiți să se adăpostească în barăci sau în case avariate. Pentru fiecare dintre ei, Salvați Copiii România a decis să constituie un grup de solidaritate, astfel încât toți cei 140 de copii să fie incluși în taberele școlare de la Muncel, Iași sau de la Eforie Sud. Costul unei tabere/copil este de 500 de lei, la care se adaugă aproximativ 100 de lei,
costul valizei de vacanță (îmbrăcăminte, încălțăminte, și produse de igienă). Toți cei care vor să sprijine campania Salvați Copiii se pot alătura unui grup de solidaritate.
Din evaluările psiho-medicale realizate în Zamostea și Dornești a rezultat că atât adulții, cât și copiii suferă de grave afecțiuni medicale (probleme digestive, deshidratare severă, diaree, erupții cutanate, pneumonii) și psihologice (coșmaruri, enuresiz nocturn, teama de abandon, refuzul de a dormi singur, plânsete și țipete în somn). Totodată, datorită faptului că mulți copii provin din familii extrem de sărace, există pericolul abandonului școlar.
Salvați Copiii România continuă campania „Ajută apele să se retragă și din ochii lor!“, făcând un apel la solidaritate și implicare socială. Astfel, în jurul fiecărui copil se poate constitui un grup de solidaritate care să îi sprijine recuperarea psihologică și integrarea într-una din taberele școlare organizate de Salvați Copiii România.
Cei care vor să se constituie în grupul de solidaritate al Mariei din Dorohoi, elevă în clasa a X-a, pot dona online, pe www.salvaticopiii.ro/romania/donati sau în contul deschis de Salvați Copiii România, filiala Suceava, la BCR Suceava: RO15 RNCB 0234 0230 4870 0010. Maria a obținut, în fiecare an școlar, premiul I. Din casa părinților ei, aflată în zona grav avariată de inundații, nu a mai putut fi salvat nimic.
Alina Rodica, elevă în clasa a XII-a la Școala de Arte și Meserii „I. Pillat” Dorohoi, Iulian , elev în clasa a VI-a și  Petru Ionuț, elev în clasa a V-a la Școala nr. Dorohoi sunt trei frați a căror casă a fost complet demolată în urma inundațiilor. Tatăl are un salariu de 600 lei lunar, iar mama este pensionată pe caz de boală. (Mihaela Ghinescu)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:16:12 Ora standard a Europei de Est