Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Concursul „Planul meu de afaceri”, etapa a II-a

În perioada 1 - 31 iulie,

Concursul „Planul meu de afaceri”, etapa a II-a

Facultatea de Științe Economice, Universitatea din Oradea (în calitate de coordonator inter-regional) anunță organizarea concursului „Planul meu de afaceri” și Gala antreprenoriatului feminin AntrES, etapa a II-a, în patru centre locale AntrES din județul Bihor.

Activitatea se desfășoară în parteneriat cu Agenția națională pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Universitatea de Nord Baia Mare, Universitatea „Eftimie Murgu” Reșița, Fundația „Academia Comercială Satu Mare” și Societatea Științifică de Management din România, în cadrul proiectului „Antreprenoriatul și egalitatea de șanse. Un model inter-regional de școală antreprenorială pentru femei”, proiect finanțat din Fondul Social European –„Investește în oameni!”; contract  nr. POSDRU/9/3.1/S/5; perioada de implementare: 05.01.2009 - 05.01.2011; valoare:12.500.104 lei. În perioada 1 - 31 iulie 2010, are loc organizarea concursului „Planul meu de afaceri”, etapa a II-a, la nivel local, în centrele locale AntrES. La acest concurs participă peste 96 de planuri de afaceri întocmite de grupurile țintă I – femei manager și II – femei care doresc să-și inițieze propria afacere, care au fost instruite gratuit în cadrul școlii antreprenoriale AntrES, în perioada 5 ianuarie – 30 iunie 2010.
Anunțarea ierarhiei planurilor de afaceri, evaluate în cadrul concursului „Planul meu de afaceri” în centrele locale AntrES și înmânarea certificatelor de absolvire a școlii antreprenoriale pentru femei, vor avea loc în cadrul evenimentului „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, eveniment ce se va desfășura la sediul primăriilor din centrele locale AntrES Aleșd, Beiuș, Marghita și Salonta, luni, 2 august 2010.
În perioada 9 – 15 august  2010, se va organiza concursul „Planul meu de afaceri” la nivel teritorial, în cadrul universităților partenere. La acest concurs vor participa cele mai bune planuri de afaceri selectate din cele 96 evaluate la nivel de centre locale.
Premierea celor mai bune planuri de afaceri la nivel teritorial va avea loc în cadrul evenimentului „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, eveniment ce se va organiza la Universitatea din Oradea, luni, 30 august 2010, când se vor înmâna premii în bani în valoare de 1.000 de lei fiecare, câte un premiu pentru fiecare centru local AntrES; manager de proiect - prof. univ. dr. Anca Dodescu.
Pentru informații suplimentare: www.antres.ro; coordonator teritorial - conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan, e-mail: mabrudan@uoradea.ro; coordonator local Aleșd - conf. univ. dr. Nicoleta Bugnar, e-mail: nbugnar@uoradea.ro; coordonator local Beiuș - conf. univ. dr. Dorina Popa, e-mail: dlezeu@uoradea.ro; coordonator local Marghita - conf. univ. dr. Mirela Bucurean, e-mail: mbucurean@uoradea.ro; coordonator local Salonta - conf. univ. dr. Olimpia Ban, e-mail: oban@uoradea.ro

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:39 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).