Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„În acest an, Universitatea din Oradea a fost cotată cu două stele”

Rectorul Cornel Antal

„În acest an, Universitatea din Oradea a fost cotată cu două stele”

Coaliția pentru Universități Curate (CUC) a lansat joi, 29 iulie 2010, ediția 2010 a Topului Integrității Universităților Publice.

După cum reiese din comunicatul postat pe pagina oficială a organizației, principalele concluzii ale cercetării sunt:
“Universitățile din România au evoluat mai ales la capitolul transparență și prezență online. Multe universități nu au afișat declarațiile de avere, iar atunci când sunt afișate iese la iveală  faptul că profesorii cu poziții administrative cumulează mai multe norme, ajungând la salarii enorme, de zeci de ori mai mari decât ale tinerilor asistenți sau lectori. Plagiatul rămâne în continuare o practică foarte răspândită și la studenți și la cadre didactice. Unele universități au învestit în softwareuri specifice pentru studenți, dar continuă să aibă plagiatori profesori. Evaluările studenților, un instrument a cărui importanță a crescut enorm în universitățile occidentale, rămân formale și nesemnificative.”
Referitor la Universitatea din Oradea, rectorul Cornel Antal este de părere că „eforturile actualei conduceri de îmbunătățire a imaginii, a serviciilor educaționale, a calității și cercetării științifice, a bazei materiale au dat rezultate. Dacă în topul din 2009, Universitatea din Oradea a fost cotată doar cu o stea, în acest an Universitatea din Oradea a fost cotată cu două stele, la fel ca Universitatea Politehnică București, Universitatea Politehnică Timișoara, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca etc., ceea ce este un lucru bun. Totuși, deși CUC a promis că evaluarea din acest an va ține cont doar de realizările de la ultima evaluare, din păcate și în acest an am fost depunctați pentru greșelile din trecut. Ca o completare, considerăm noi, evaluările relevante sunt cele realizate de organisme specializate și acreditate (ARACIS, CNCSIS etc.) după metodologii și criterii transparente și de către specialiști”. (Olimpia P.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:39:11 Ora standard a Europei de Est