Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Declarația de presă a ministrului Educației, Daniel Petru Funeriu

După ședința Guvernului din data de 28 iulie

Declarația de presă a ministrului Educației, Daniel Petru Funeriu

Bună ziua! Bine v-am găsit.
Guvernul a adoptat astăzi, două Hotărâri care privesc restructurările din Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. În particular, aceste restructurări privesc domeniul Tineretului și Sportului în care s-au luat două hotărâri.

Prima este aceea de a fuziona Direcțiile Județene de Sport și Direcțiile Județene de Tineret. Consecința acestei fuziuni este continuarea activității în parametrii normali - fără perturbarea activității. Din totalul de 1.920 de posturi, care se află astăzi în Direcțiile Județene de Sport și Tineret vor rămâne 1.350 de posturi. Astfel, se reduc 570 de posturi, dintre care astăzi sunt ocupate 224 și 346 sunt vacante. În același timp, economiile care se realizează prin această fuziune sunt reprezentate și de faptul că în anumite locuri se plătesc două chirii, o chirie pentru un sediu - Direcția Județeană de Sport și o altă chirie pentru Direcția Județeană de Tineret. Prin a doua Hotărâre de Guvern am decis reducerea aparatului administrativ în structura centrală a Autorității Naționale pentru Sport și Tineret și această reducere este de la 202 posturi - dintre care 195 erau ocupate - la 165 de posturi. 37 de posturi reduse, dintre care 30 ocupate și 7 vacante.
De asemenea, tot în același act normativ s-au mai redus o serie de posturi în tot ceea ce ține de casele de cultură ale studenților, cluburi și complexe sportive naționale. În total, vorbim de o reducere de 1.239 de posturi, dintre care 575 ocupate, 664 vacante, iar economiile care se fac prin această reducere a posturilor sunt de aproximativ de 9 milioane de lei până la sfârșitul acestui an și 27,5 milioane de lei anual. Pentru a trage linie, inițial au fost 4.765 de posturi, s-au redus 1.239 de posturi și astăzi avem 3.526 de posturi, deci o reducere de 25% a numărului de posturi.
Acest proces de restructurare va continua și în domeniul aparatului central în ceea ce privește partea de educație și cercetare. Aici sunt desigur o serie de acte normative care trebuie date într-o anumită succesiune: Hotărâri de Guvern, Ordin de ministru și veți obține informații pe măsură ce acestea sunt adoptate.
Reporter: Care sunt economiile făcute la buget prin aceste reduceri?
Daniel Petru Funeriu: Am spus cifrele. Deci, 9 milioane de lei până la sfârșitul anului și 27,5 milioane de lei anual se realizează per total, pentru cele 1.239 de posturi reduse.
Reporter: Cum comentați rezultatele de la concursul de titularizare?
Daniel Petru Funeriu: Aceasta este România. Aceasta este calitatea celor care sunt astăzi în poziția de a dori să devină profesori în România. Rezultatele sunt slabe. Pentru prima dată - zic eu - am avut un Bacalaureat corect, un examen sau o competiție de titularizare corectă. Vedem astăzi care sunt rezultatele. Am spus-o încă de la preluarea mandatului că avem nevoie de un nou cadru legislativ pentru tot ceea ce înseamnă formarea inițială și continuă a cadrelor didactice. Opoziția a ales să fie, încă o dată, frânarul României și să blocheze sistematic o nouă Lege a Educației, prin care să putem, în sfârșit, să așezăm educația pe un soclu solid. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:43:48 Ora standard a Europei de Est