Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Bucurii la sfârșit de an școlar

De la Vașcău și Sudrigiu, împreună la Oradea

Bucurii la sfârșit de an școlar

Elevii și dascălii claselor I de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bogdan” din Vașcău, respectiv de la Școala cu clasele I-IV din Sudrigiu au derulat în anul școlar 2009-2010 proiectul educațional ,,Parteneriatul factorilor educaționali - premisă a dezvoltării personalității elevilor”, coordonat de învățătoarele Plisco Florentina Sorina și Chiorean Ioana, în colaborare cu directorii celor două instituții, prof. Laza Liliana și Balint Liliana.

S-a pornit de la premisa potrivit căreia, dacă factorii educaționali –învățătorul, familia, biserica – vor fi atrași și mobilizați într-un parteneriat care să acționeze în scopuri educative, se vor obține modificări pozitive concrete în comportamentul subiecților, în conștiința și conduita lor. În cadrul proiectului au fost urmărite câteva obiective specifice: îmbunătățirea relațiilor dintre familie și copil, dintre familie și școală, îmbogățirea vieții religioase a elevilor, socializarea elevilor,  stimularea relațiilor de prietenie între elevii aparținând aceluiași grup și între elevii aparținând unor grupuri (și școli) diferite, menținerea și consolidarea relațiilor dintre elevi și învățător. Pentru atingerea obiectivelor stabilite în proiect s-au realizat mai multe activități la care elevii și nu numai, au participat cu interes.
Astfel, după ce elevii au făcut schimb de felicitări cu ocazia marilor sărbători, au realizat pliante, au făcut fotografii, iar vineri, 11 iunie 2010, a fost organizată o excursie la Oradea, la care au participat elevii și cadrele didactice implicate în proiect. Am vizitat Grădina Zoologică din Oradea, Biserica cu Lună,  ne-am bucurat  de  apa termală de la Ștrandul „Venus” din stațiunea Băile 1 Mai , iar la întoarcere, am vizitat Rezervația cu nuferi din Băile Felix. (Ioana C.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:12 Ora standard a Europei de Est