Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnirea ministrului Cristian Adomniței cu liderii federațiilor sindicale din educație

Clasa 0

Întâlnirea ministrului Cristian Adomniței cu liderii federațiilor sindicale din educație

01.08.2007
Ministrul educației, cercetării și tineretului Cristian Adomniței s-a întâlnit astăzi, 1 august 2007, cu liderii celor patru federații sindicale din educație. Discuțiile s-au axat pe structura învățământului preuniversitar care se va regăsi în proiectul de lege pentru învățământul preuniversitar.

 

Potrivit ministrului Cristian Adomniței, educația timpurie a copiilor trebuie să dureze de la 3 la 6 ani in cadrul grădinițelor, iar MECT își asumă rolul de a crea premisele unei educații timpurii de calitate. Cristian Adomniței și liderii de sindicat au ajuns la un acord în ceea ce privește introducerea în structura învățământului preuniversitar a unei clase pregătitoare- clasa 0.
Astfel, învățământul obligatoriu de 10 clase va începe de la vârsta de 6 ani cu clasa pregătitoare 0 și va fi structurat pe două cicluri: primul ciclu va fi de la clasa 0 la clasa a IV-a iar cel de-al doilea de la clasa a V-a la clasa a IX-a.
De asemenea, s-a ajuns la consens în ceea ce privește generalizarea tezelor cu subiect unic la clasele a VII-a, a VIII-a și a IX-a. Semestrial, elevii vor susține teză la limba și literatura română, matematică și alternativ la una dintre disciplinele istorie, geografie și limbă străină.
Media finală a celor 18 teze susținute în cei trei ani va sta la baza eliberării unui certificat de absolvire a învățământului obligatoriu de 10 clase.
Un alt subiect important luat în discuție a fost procedura de admitere la liceu. Astfel, admiterea se va realiza în două etape, un aspect important fiind posibilitatea liceelor de a organiza examen de admitere.
În prima etapă, admiterea se va realiza pe baza mediei obținute între nota de la examen și media notelor de la tezele cu subiect unic din clasele a VII-a, a VIII-a și a IX-a. Cea de a doua etapă constă în repartizarea computerizată a elevilor care nu au obținut un loc la liceu în prima etapă. Repartizare computerizată se va realiza pe baza mediei de la tezele cu subiect unic și în funcție de opțiunile elevilor și va urmări completarea locurilor de la liceu rămase libere după prima etapă de admitere.
Ministrul Cristian Adomniței și-a exprimat dorința de revigorare a învățământului liceal astfel încât acesta să devină atractiv pentru un număr cât mai mare de elevi. „Un principiu al noii legi a învățământului preuniversitar este ca învățământul liceal să devină generalizat și gratuit. Dorim ca până în 2010 să atingem procentul asumat cu Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de absolvenți de liceu și anume 85% dintre tineri să aibă bacalaureatul", a declarat ministrul Cristian Adomniței.
În perioada următoare vor avea loc și alte discuții între ministrul Cristian Adomniței si reprezentanții federațiilor sindicale având ca subiect pachetul legislativ privind educația.
BIROUL DE PRESĂ


 

 

 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 06:38:03 Ora de vară a Europei de Est