Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”

O noua disciplină opțională

„Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”

Din anul școlar 2010 - 2011, elevii de liceu vor putea studia disciplina opțională „Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”.

Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a aprobat, prin Ordinul de ministru nr. 4.720/24 august 2010, programa școlară pentru disciplina opțională „Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”. Opționalul, pus la dispoziție de Cisco prin memorandumul semnat între cele două instituții, poate fi utilizat în sistemul de învățământ ca ofertă centrală de curriculum la decizia școlii (CDS).
Inițiativa vine ca urmare a angajamentului pe care doamna Oana Badea, secretar de stat în Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, l-a luat în cadrul întâlnirii cu reprezentanții Cisco. În cursul lunii octombrie 2009,  secretarul de stat a inițiat un grup de lucru pentru introducerea cursurilor Cisco în liceele teoretice. „Mi-am luat un angajament nu doar în fața Cisco, dar și a elevilor și profesorilor care așteptau această ofertă educațională. A fost un proiect pe care mi l-am asumat și pe care l-am dus până la capăt.  Am convingerea că opționalul va fi apreciat, pentru că oferă absolvenților avantaje clare în integrarea pe piața forței de muncă. Mai mult, competențele dobândite ca urmare a absolvirii cursului, completează cu succes achizițiile dobândite pe parcursul școlarității elevului, astfel încât să fie pregătit pentru provocările ulterioare”, a declarat Oana Badea.
Disciplina se poate studia în clasele a IX-a, a X-a, a XI-a sau a XII-a, o oră/săptămână, pe durata unui an, în cadrul curriculumului la decizia școlii (CDS), pentru filierele teoretică și vocațională, la toate specializările. Opționalul oferă posibilitatea studiului avansat al elementelor de tehnologia informației, cu accent pe componentele hardware, gestionarea și utilizarea acestora. Competențele dobândite prin studiul acestui opțional oferă absolvenților de liceu teoretic și vocațional un sprijin în dezvoltarea competențelor pentru secolul XXI. Pentru liceele care aleg opționalul „Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”, conținutul acestuia va fi disponibil online, în mai multe limbi, ceea ce oferă posibilitatea utilizării lui în învățământul bilingv sau cel pentru minoritățile naționale. Cursul este tradus în limbile maghiară, germană, franceză, italiană, rusă, poloneză, spaniolă, portugheză, turcă, arabă, greacă, hindi și japoneză. La finalul cursului, elevii au posibilitatea să susțină un examen care, în condițiile promovării, le oferă o certificare recunoscută internațional în domeniul administrării și utilizării calculatoarelor (desktop și laptop), funcționării și securității rețelelor de calculatoare. Conținutul cursului este aliniat cu următoarele calificări: CompTIA A+ (SUA) și EUCIP IT Administrator (UE).
Info background
Programul Cisco Networking Academy a fost inițiat ca urmare a semnării, în 2005, a unui Memorandum de colaborare între Ministerul Educației și Cisco. Documentul prevedea introducerea de cursuri oferite de Cisco, în curriculumul obligatoriu din învățământul profesional și tehnic. În cadrul acestui parteneriat, Cisco a asigurat suporturile de curs în limba engleză, accesul la sistemul de evaluare și testare online, precum și formarea instructorilor. La rândul său, Ministerul Educației, prin Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, a introdus cursurile NetAcad în curriculumul obligatoriu, pentru un număr de opt calificări din învățământul preuniversitar: electronist rețele de telecomunicații, tehnician operator tehnică de calcul, tehnician de telecomunicații, tehnician în automatizări, tehnician echipamente de calcul, tehnician infrastructură rețele telecomunicații, administrator rețele locale și de comunicații, analist programator. De la implementarea acestui program, 218 profesori/instructori au fost certificați pentru a preda IT Essentials 1 și 2. Alte 105 instituții de învățământ din toată țara, organizate sub forma unor Academii Locale Cisco, sunt autorizate să ofere cursuri  în cadrul programului Cisco Networking Academy. Nu în ultimul rând, începând din anul școlar 2007-2008, aproximativ 16.000 de elevi au urmat cursurile Cisco, recunoscute de angajatori de top din România și din străinătate. Ca urmare a obținerii de fonduri europene, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic a introdus versiunea în limba română pentru IT Essentials: PC Hardware and Software din cadrul Cisco Networking Academy. (B. P.)
Foto: evz.ro

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 13:59:33 Ora standard a Europei de Est