Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii dau o mână de ajutor la pregătirea sălilor de clasă

Bune practici la C.T. „Constantin Brâncuși” din Oradea

Elevii dau o mână de ajutor la pregătirea sălilor de clasă

În raidul pe care l-am făcut prin mai multe școli din municipiul Oradea și județul Bihor, aveam să surprindem elevi și foști elevi care dădeau o mână de ajutor la pregătirea sălilor de clasă pentru începerea noului an școlar. Asemenea bune practici am întâlnit și la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea.

Doi tineri minunați, Silaghi Elisei Matei, olimpic național (premiul II pe țară) și Torok Raul Cristian, absolvent, au amenajat sala nr. 47 (cabinetul de desen tehnic și construcții, sala drei ing. Monica Gale), au gletuit, zugrăvit și vopsit, rașchetat și lăcuit. „Acum arată ca o sală de dans”, ne spunea dra ing. Monica Gale. În sala nr. 3, în cabinetul de prelucrare a lemnului, cei care zugrăveau și vopseau, cocoțați pe schele, nu erau zugravi și vopsitori, ci o echipă de șase elevi (din a XIII-a C): Marian Merca, Adrian Burlea, Adrian Sabău, Marius Popa (violonistul colegiului), Dan Călugăr și prietenul acestuia, Cosmin Moza (fost elev al școlii). Ei lucrau ca adevărați meseriași, sub îndrumarea dnei prof. ing. Elena Popa.
„Nu este an școlar în care elevii noștri să nu se întoarcă de la olimpiade și concursurile pe meserii cu premii și mențiuni naționale. La fel de mult ne bucurăm și atunci când vin să ne ajute la pregătirea sălilor. Este ca un „examen” dat la civică și practică, în care ei își etalează priceperea în specialitatea în care se pregătesc...”, ne-a declarat directorul colegiului, distinsul profesor Mihai Crețu.
Orarul, întocmit și afișat încă din 9 septembrie!
Cei ce au răspuns de întocmirea orarului s-au conformat întocmai, iar joi (9 septembrie 2010), l-au afișat la intrarea în sala profesorală. La „Brâncuși”, o săptămână de școală (fără practică comasată) totalizează 961 de ore. Într-un an școlar, la toate clasele, profesorii colegiului țin nu mai puțin de 21.229 de ore (inginerii au 13.100 de ore). Numărul orelor de practică a scăzut mult prin dispariția școlii de arte și meserii. De anul viitor, maiștrii nu o să mai aibă ore.
În acest an școlar, colegiul funcționează cu 40 de clase, și cu un efectiv de peste 1.120 de elevi; cinci clase de-a IX-a (tehnician desenator pentru construcții și instalații, tehnician operator tehnică de calcul, tehnician mecatronist, tehnician în prelucrarea lemnului – secția maghiară și o clasă de seral); liceu tehnic și tehnologic la zi, la clasa a X-a, șapte clase (3+4), plus o clasă la seral; tot câte șapte clase de liceu tehnic și tehnologic și la clasele a XI-a și a XII-a zi; trei clase de-a XIII-a liceu tehnologic la zi; cinci clase de seral: două la a XII-a și trei la a XIII-a; patru clase de liceu cu frecvență redusă și o școală postliceală de maiștri (anul II).
Două proiecte școlare în derulare cu francezii și italienii
În cadrul unui parteneriat pe care colegiul orădean îl dezvoltă cu Centrul de ucenici din Poitiers (un centru de formare profesională a ucenicilor din Franța), brâncușienii orădeni experimentează un modul nou de excelență – modulul de restaurare de monumente istorice și culturale. În toamna trecută (pe 7 noiembrie 2009), 19 elevi francezi care se pregătesc în centrul din Poitiers au fost în vizită la Oradea. Timp de două săptămâni, zidarii francezi au făcut practică pe șantierele de construcții ale S.C. CIAC, alături de partenerii lor orădeni.
 Din inițiativa și prin mijlocirea domnului Ercole Raimondo, fondatorul - responsabil al Centrului Cultural Italian din Oradea, în 2008, s-a demarat proiectul de parteneriat „Omul și piatra”, între Istituto Tecnico Geometri „Andrea Pozzo” din Trento (Italia), trei licee orădene (între care Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”) și un colegiu din Șimleu Silvaniei (județul Sălaj). În virtutea acestui proiect de parteneriat, într-o primă etapă, în noiembrie 2008, elevii italieni au venit în vizită la Oradea, iar orădenii le-au întors vizita în luna mai 2009. În iunie 2009, a avut loc, la Oradea, o nouă etapă, rezervată doar adulților (membri ai Uniunii arhitecților). În cadrul celei de-a patra etape, 33 de elevi italieni de la „Andrea Pozzo” (și șapte însoțitori, între care prof. Paolo Rasera – directorul adjunct al liceului și Marco Frenez) au pornit, luni (19 octombrie 2009), într-o excursie de șase zile, având ca obiectiv central vizitarea partenerilor de proiect din Oradea și Șimleu Silvaniei. Prin tradiție și profilul liceului, elevii italieni, ajutați de specialiști, și-au propus executarea unor lucrări de pavare. Un alt câștig al proiectului de parteneriat vor fi pentru elevii români cursurile teoretice și practice susținute de specialiști italieni pentru însușirea tehnicii de pavare cu piatră porfido.
(Ovi Dan)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:36:34 Ora de vară a Europei de Est