Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii de clasa a X-a pot opta pentru calificare de nivelul II

La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Elevii de clasa a X-a pot opta pentru calificare de nivelul II

Elevii de clasa a X-a pot să opteze pentru calificare de nivelul II, făcând șase luni practică după absolvire (pentru ospătar, bucătar, cofetar, coafor-frizer sau mecanic auto).

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” (cel mai mare liceu din Oradea) pornește la drum în noul an școlar cu 60 de clase, peste 1.830 de elevi și 103 posturi didactice. Toate sălile și grupurile sanitare au fost igienizate, cantina și internatul (cu 200 de locuri), dar și școala dețin autorizații de funcționare, după cum aveam să aflăm de la directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon.
Cele nouă clase de a IX-a au profiluri de economic, calculatoare, turism, protecția mediului și alimentație publică. Celelalte 30 de clase de liceu, învățământ de zi cuprind elevii din a X-a, a XI-a, a XII-a și a XIII-a (3); plus cinci clase de-a XI-a (zi), an de completare, încă două (an de completare) la seral, 12 de liceu seral și încă două cu frecvență redusă (care merg în lichidare) – în total 60 de clase.
Două proiecte internaționale în derulare și încă un proiect Leonardo (cu șapte țări)
În ultimii ani, conducerea colegiului a pus mare preț pe proiectele internaționale cu finanțare și deschidere europeană, care aduc școlii multe avantaje (culturale, instructiv-educative și faimă internațională). Până la sfârșitul anului va continua proiectul „Gastro-reform - Tradiții și reformă în alimentație”, în parteneriat cu „Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu (Ungaria).
„Două țări, un scop, succes comun!”
Potrivit sloganului programului: „Două țări, un scop, succes comun”, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și “Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu și-au propus: reformarea gastronomiei, cu păstrarea caracterul tradițional.
Activitățile proiectului sunt coordonate de un colectiv de profesori de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, alcătuit din: Nógrádi Márta, Erdei Georgeta, Filimon Ruben, Kusnyer Vasile, Nagy Aurelia, Radu Florica, Pop Teodora și Catona Valeria, iar în derularea proiectului sunt antrenați circa 250 de elevi în scopul formării unei viziuni corecte asupra problemei alimentației sănătoase și a rolului jucat de aceasta în asigurarea unei vieți calitativ superioare.
Cel de-al doilea proiect aflat în derulare (până la sfârșitul anului) este proiectul Comenius M.E.T.E.R. -  TIME AND LONGITUDE. Cea de-a treia întâlnire de proiect s-a desfășurat la Oradea, în perioada 4 - 8 mai 2010, având ca temă „Timpul și longitudinea”, o temă care a permis o abordare interdisciplinară (fizică, astronomie, geografie, istorie, filosofie și matematică). La reuniune au onorat toți liderii de proiect ai țărilor partenere: dna Leonarda Fuccili, de la școala G.G.Belli din Roma, dl Philippe Jeanjacquot de la liceul Charlie Chaplin din Lyon (coordonator internațional al proiectului), dl Bernard Todd, de la școala King Edward VI din Birmingham, dna Anna Tzima, de la liceul franco-elen d’Agia Paraskevi din Atena, dna Ingrid van der Wal, ca reprezentant al OSB din Amsterdam. Gazdele au fost reprezentate de directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon și dna prof. Nicoleta Pazmany - coordonator de proiect; din partea Inspectoratului Școlar au participat
 Ilie Crăciun – inspector general adjunct și prof. ing. Florian Mieluț – inspector de specialitate.
Prima întâlnire – la Utrech (Olanda)
De-acum, a apărut la orizont un alt proiect internațional, un proiect Leonardo, aprobat, care va fi lansat în septembrie; un proiect de 300 de euro (din care 260 de euro sunt bani de la Uniunea Europeană). Este un proiect de mediu, intitulat „Learning for living: innovation in carreer  education”, care urmărește stoparea abandonului școlar, prin implicare în activități practice de protecție a mediului... La proiect participă șapte țări, iar prima întâlnire va avea loc la Utrech, în Olanda. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 01:30:34 Ora de vară a Europei de Est