Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Toți la grădiniță, toți în clasa I

În perioada 8 august - 9 septembrie

Toți la grădiniță, toți în clasa I

În perioada 8 august - 9 septembrie 2010, la Școala cu clasele I-VIII din Oșorhei, structura Cheriu, s-a desfășurat prima partea a proiectului „Toți la grădiniță, toți în clasa I”.

Proiectul are drept scop creșterea accesului la educație în general și în special pregătirea copiilor pentru școală. Programul se adresează cu deosebire copiilor care nu au frecventat grădinița cu program normal și este finanțat de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, în colaborare cu fundația Ruhama. Proiectul se derulează în 420 de localități din țară.
Timp de 23 de zile, 16 copii au participat la diferite activități atractive pe baza unei planificări stabilite de ministerul de resort și fundația Ruhama.
Școala părinților
Tot în această perioadă și în cadrul acestui program, a avut loc „Școala părinților”, un prilej de a-i conștientiza pe părinți de importanța actului educațional și îndrumarea copiilor spre școală în clasa I.
 La sfârșit, s-a organizat o mică serbare, în cadrul căreia au fost prezentate poezii și cântece învățate. Fiecare copil a fost răsplătit cu câte o diplomă pentru rezultatele obținute la „Grădinița de vară”.
Proiectul va continua cu programul After School în anul școlar 2010-2011.Tot în cadrul acestui proiect, elevii participanți beneficiază de rechizite și haine pentru a putea să frecventeze regulat școala. (Irina & Adriana)

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:21:35 Ora standard a Europei de Est