Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Weekendul este al copiilor!

Consfătuirile învățătorilor

Weekendul este al copiilor!

De marți (14 septembrie 2010) până joi (inclusiv), pe sectoare (zone), au avut loc consfătuirile cadrelor didactice, o manifestare didactică tradițională, prilej cu care inspectorii de specialitate transmit dascălilor informațiile de ultimă oră primite la consfătuirile naționale ale inspectorilor școlari...

La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, s-au consfătuit parte dintre învățătorii, institutorii și profesorii pentru ciclul primar care predau în unități de învățământ din municipiul Oradea. Potrivit obiceiului, activitatea este structurată pe cicluri de clase, fiind condusă de un metodist responsabil (prof. Maria Donca – la clasa I, Corina Gârba – la clasa a II-a, Florica Hava – la clasa a III-a și Georgeta Tifor – la clasa a IV-a).
„În anul 2010 – „Anul matematicii în școala românească” - matematica trebuie să devină o plăcere”, iar pentru micii matematicieni de excepție, a apărut „Gazeta matematică junior”. Nu pentru toți copiii, nu pentru toată clasa, ci doar pentru cei pasionați de matematică, pentru cei dotați, pentru cei infestați (din naștere) cu microbul matematicii...
Cam așa au sunat indicațiile pe care le-au primit învățătorii, joi, la școala „Dacia”, din partea doamnei prof. Violeta Taichiș – inspector școlar de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar al județului Bihor.
Mai mult respect pentru Măria Sa Copilul!
„Nu dați temă pentru acasă de vinerea pe lunea. Weekendul este al copiilor. Nu dați teme pentru vacanță. Unii dascăli exagerează cu tema pentru acasă. Dau teme multe, încât supraîncarcă elevii. Pentru elevii clasei I, tema nu trebuie să depășească 30 de minute, iar pentru a IV-a, două ore. „Un învățător foarte bun este acela care lucrează mult în clasă”, după cum s-a exprimat doamna Gabriela Droc – director general la consfătuirile naționale ale inspectorilor școlari pentru învățământul primar (desfășurate la Deva, în 3-5 septembrie – n.n.). Pe lângă manual, unii folosesc tot felul de culegeri, încât înnebunesc copilul, uită că e copil și că are nevoie de joacă, de timp liber! Programa trebuie respectată nu manualul. Fiți creativi! Dați-le libertate (de gândire – n.n.), deveniți partenerii lor în munca de cooperare. Faceți-i partenerii voștri, și pe ei și pe părinții lor. Copilul trebuie să vină la școală cu zâmbetul pe buze și să plece cu zâmbetul pe buze. Dacă tot facem cu el școală după școală (în cadrul programului prelungit – n.n.), copilul nu mai trebuie să primească temă pentru acasă...
Bihorul – „fruncea” la „Micul matematician”
Cică județul Bihor ar fi pe primul loc în top, cu cel mai mare punctaj la concursul național „Micul matematician”. Felicitări!
Apropo de „Anul matematicii în școala românească” - un prilej pentru a marca împlinirea a 100 de ani de existență a Societății de Științe Matematice - , dar și de tema cercurilor pedagogice din semestrul I – „Învățarea matematicii prin aplicații practice” - , nu uitați că în perioada octombrie 2010 - martie 2011, ministerul e cu ochii pe voi. Se monitorizează totul. Știți cum e domnul ministru Daniel Funeriu, vigilent, tânăr, plin de energie și de idei, păzea! Și poate face așa o minune de vă dublează salariile..., cum au mai făcut-o și alții. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Weekendul este al copiilor.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:28:06 Ora de vară a Europei de Est