Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

A fost o experiență uimitoare!

Școala de vară din Anglia

A fost o experiență uimitoare!

Timp de două săptămâni, am petrecut o vacanță de vis în Anglia, participând la școala de vară organizată de SOL din Marea Britanie.

Eram elevi de gimnaziu și liceu, de la colegiile naționale „Emanuil Gojdu” și „Mihai Eminescu” din Oradea și de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”, împreună cu profesoarele de engleză Raluca și Mădălina. Cu toții am format cea mai tare echipă, bună la toate și de toate. Cuvântul de ordine a fost școală ca la carte și distracție pe cinste. Am îmbinat astfel munca serioasă cu distracția sută la sută. Orele de engleză le aveam între orele 8.00 AM și 5.30 PM , cu profesori de engleză locali (Ziggy,Yvonne și Mary), iar în călătorii erau însoțiți tot de un angajat al școlii de vară, pe numele mic Tim. Cazarea am avut-o asigurată în familii (maximum 4, minimum 2). Aceste familii ne duceau la școală și tot ei ne și aduceau de la școală.
În ultima zi, am dat un test și am prezentat un spectacol cu piese de teatru în limba engleză. Dincolo de atmosfera oarecum oficială și protocolară de la test, cu toții eram puși pe distracție, doar era ultima zi de ședere în Anglia!
Drumul spre casă ni s-a părut foarte lung și obositor; cel mai greu a fost cu  Ferryboat-ul, dar... a meritat.
Acum deapăn amintiri cu colegii de trupă și ne uităm pe poze...!
Mai vreau în Anglia! (Judita)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 06:38:26 Ora standard a Europei de Est