Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Avem și misiunea importantă de a educa tineretul prin sport”

Jacques Rogge la cel de-al 21-lea titlu de Doctor Honoris Causa

„Avem și misiunea importantă de a educa tineretul prin sport”

Marți, 21 septembrie 2010, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, i-a conferit domnului Jacques Rogge - președintele Comitetului Olimpic Internațional, titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea, și onoarea de a tăia panglica inaugurală a Centrului Teritorial de Studii și Cercetări Olimpice din incinta noii Biblioteci universitare.

Mare agitație, mare, în rândul organizatorilor evenimentului și nu atât pentru măreția lui Jacques Rogge, ca președinte al Comitetului Olimpic Internațional și de 20 de ori Doctor Honoris Causa, cât pentru onor SPP, de  a nu le crea probleme, deși orădenii sunt pașnici și europeni, au dovedit-o în nenumărate rânduri. A plasa presa la „cucurigu” (cea care este responsabilă de imaginea ta și a evenimentului) e o greșeala capitală pe care au făcut-o organizatorii și nu SPP-ul care a fost peste așteptări de amabil și înțelegător cu jurnaliștii, care, bineînțeles, nu au putut sta cuminți, în poziție de drepți, la locurile lor. Mai bine erau luate măsuri de blocare a telefoanelor mobile (nu-i așa că a fost penibil momentul „Caragiale”... de la rostirea Laudatio?)...
„Sportul ne învață să ne respectăm pe noi înșine și pe alții și să aspirăm la excelență în tot ceea ce facem…”
Dl Jacques Rogge a fost primit la Universitatea din Oradea poate chiar mai bine decât Patriarhul României. Au cam lipsit senatorii și deputații, în rest, am avut o reprezentare la vârf, chiar în primul rând, prefectul (Gavrilă Ghilea), președintele Consiliului Județean (Radu Tîrle), viceprimarul Gheorghe Carp..., iar în aripa cealaltă, crema conducerii sportului național: Octavian Morariu – președintele Comitetului Olimpic și Sportiv din România (și soția), soția dlui J. Rogge, dl Marius Vizer – președintele Federației Internaționale de Judo, Sergey Soloveychik – președintele Uniunii Europene de Judo, Doina Melinte – ministru secretar de stat în Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, campioană olimpică, prof. univ. dr. Viorel Cojocaru – rectorul UNEFS București, prorector prof. univ. dr. Iacob Hanțiu – președintele filialei Bihor a Academiei Olimpice Române, președinte al Consiliului Științei Sportului din România...
În prezidiu, alături de Jacques Rogge și rectorul Universității, dl Cornel Antal, au luat loc dl. Herman van Copenolle – conaționalul dlui J. Rogge, Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea, prof. univ. dr. Octavian Bâc – decanul Facultății de Educație Fizică și Sport (cel care a rostit Laudatio), prof. univ. dr. Vasile Marcu – director al Departamentului pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, precum și secretarul științific al Senatului Universității, prof. univ. dr. Sorin Curilă (cel care a deschis și prezentat evenimentul în Aula Magna a universității). Domnul rector a prezentat distinșii invitați și a adresat un cuvânt de bun venit dlui J. Rogge. După Laudatio și conferirea înaltului titlu dlui Jacques Rogge de către rectorul Cornel Antal, dl Rogge a rostit un discurs punctual în care a reliefat importanța sportului, misiunea CIO și responsabilitatea socială...
„Dragi prieteni,
Sunt încântat să primesc titlul de Doctor Honoris Causa din partea Universității din Oradea. Sunt mândru să primesc acest titlu, în numele Mișcării Olimpice, din partea unei instituții care a susținut întotdeauna educația fizică și valorile sportive. După cum știți, Comitetul Internațional Olimpic a fost fondat la o universitate, Sorbona, din Paris, în 1894 de către un educator, Baronul Pierre de Coubertin. Când a decis să reînvie spiritul Jocurilor Olimpice ale Greciei Antice, de Coubertin și colegii săi s-au străduit să utilizeze sportul pentru a-i învăța pe tinerii din întreaga lume valori umane fundamentale care să-i ajute să trăiască mai bine și să construiască niște comunități mai bune...
În prezent, misiunea noastră nu constă doar în dezvoltarea sportului. Avem și misiunea importantă de a educa tineretul prin sport. Avem responsabilitatea socială de a arăta prin exemplul nostru că sportul ne învață să ne respectăm pe noi înșine și pe alții și să aspirăm la excelență în tot ceea ce facem; dar, poate mai presus de orice, ne arată importanța prieteniei și a păcii.
Sportul este un mijloc educațional extraordinar. Terenul de sport este asemenea unei săli de clasă. Acolo învățăm să conviețuim împreună în societate; învățăm solidaritatea și prietenia; învățăm respectul pentru alții, fie ei bărbați sau femei, tineri sau vârstnici, din Asia, Africa, Europa, America sau Oceania…”
Inaugurarea Centrului Teritorial de Studii și Cercetări Olimpice
Prorectorul Iacob Hanțiu i-a oferit dlui Octavian Morariu o dilomă de excelență cu ocazia împlinirii a 230 de ani de învățământ superior în Oradea, iar în replică, dl Morariu i-a înmânat reprezentantului universității trofeul COSR.
Următorul moment festiv s-a consumat la etajul IV al Bibliotecii universitare, unde s-a tăiat panglica inaugurală a Centrului Teritorial de Studii și Cercetări Olimpice, după care, Jacques Rogge, rectorul Cornel Antal, Octavian Morariu, Marius Vizer și Iacob Hanțiu s-au întâlnit cu reprezentanții presei în cadrul unei conferințe „fulger”, distinsul oaspete trebuind să ajungă în timp util la aeroport.
Așadar, sâmbătă și marți, rectorul Universității din Oradea a conferit două titluri de Doctor Honoris Cauza, Patriarhului României, Preafericitului Părinte Daniel, și președintelui CIO, dl Jacques Rogge; urmează Nicolae Manolescu? (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Avem și misiunea importantă de a educa tineretul prin sport”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 13:34:10 Ora standard a Europei de Est