Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Vor fi experimentate catalogul electronic și poșta electronică

Pentru o cât mai rapidă informare a părinților, respectiv dascălilor,

Vor fi experimentate catalogul electronic și poșta electronică

„Școală de calitate, școală și iar școală...” Astfel sună prioritatea priorităților în anul școlar 2010-2011, la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, potrivit declarației dlui director Ioan Mocan.

Cele zece săli ale elevilor din clasele I și a V-a au fost zugrăvite și igienizate, spațiile comune, holurile și grupurile sanitare, igienizate, curtea asfaltată a fost plombată. Tot în curte, au fost montate 15 bănci, și au fost reparate porțiuni din fațadă. Toate lucrările s-au efectuat în regie proprie, cu concursul personalului didactic și nedidactic, de la directori la portari și oameni de serviciu, și cu sprijinul părinților. În același regim a fost recondiționat și mobilierul, bănci, scaune și dulapuri...
„Identitate și diversitate”
Unele proiecte școlare naționale și internaționale implementate vor continua, la fel și parteneriatele cu diferite școli orădene și Inspectoratul Școlar. Un nou proiect Comenius a apărut la orizont, în parteneriat cu șase țări: Spania – țara coordonatoare, Italia, Franța, Anglia, Turcia și Finlanda, intitulat „Identitate și diversitate”. Prima întâlnire de proiect va avea loc în Italia, luna viitoare (18-22 octombrie). În lumina pluriculturalității, proiectul urmărește evidențierea bunelor practici instituite în activitatea instructiv-educativă cu copii de diferite etnii.
Conducerea școlii (director – prof. Ioan Mocan, director adjunct – Szabo Gyongyi) se arată încântată de reușitele anului școlar trecut: multe premii și mențiuni județene, la română, matematică, informatică, religie, engleză și germană. „După o evaluare națională cu rezultate foarte bune, 80 la sută din cei 126 de absolvenți ai clasei a VIII-a s-au îndreptat și au intrat la „Emanuil Gojdu”, Mihai Eminescu”, Economic, „Pedagogic” și „Ady Endre”. Avem campioni naționali la atletism și gimnastică ritmică, dar și artiști de top, cu premii și mențiuni la „Mamaia copiilor” și „Ursulețul de aur”, ba chiar și o colegă, învățătoare, care ne-a făcut o surpriză plăcută în acest sens”...
Cei doi directori ne-au mai reținut atenția cu preocupările pe care le au de a informa rapid, prin intermediul e-mailului personal, colegii, cadrele didactice, prin transmiterea electronică a tuturor materialelor importante care îi privesc din punct de vedere profesional. Experimentul, agreat în unanimitate, va fi extins și în relațiile instituite cu părinții copiilor, tot prin intermediul poștei electronice. Astfel se intenționează informarea promptă a părinților în legătură cu rezultatele elevilor, prin intermediul catalogului electronic. Părinții vor afla periodic notele copiilor, direct din catalog, doar consultându-și adresa personală de e-mail. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vor fi experimentate catalogul electronic și poșta electronică.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:56:44 Ora standard a Europei de Est