Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Clase vocaționale de sport, cu module de atletism, gimnastică, natație și karate

În premieră națională, la școala „Ion Bogdan” din Oradea

Clase vocaționale de sport, cu module de atletism, gimnastică, natație și karate

Pretutindeni, „Omul sfințește locul!” Acest adevăr se verifică și la Școala cu clasele I-VIII „Io(a)n Bogdan” din Oradea, unde directorul Ioan Corneliu Surlă face reformă și revoluționează învățământul!

Pus în situația de a găsi căi și mijloace de „supraviețuire” a unei școli de „cartier” (cum se spune în limbaj nu prea ortodox, deloc real), iscusitul manager, de profesie dascăl de sport, a reușit să obțină aprobările necesare, încrederea și tot sprijinul din partea unor oameni de bine pentru a înființa în școală clase vocaționale de sport (cu module de atletism, gimnastică, natație și karate).
„Specialiștii noștri (profesori de educație fizică și sport) vor porni o campanie de selecție a copiilor în grădinițele orădene, pentru a depista copiii cu înclinații, predispoziții și plăcere pentru sport și mișcare...
La școala noastră, încă din ciclul primar, doritorii vor putea să se pregătească în mod special în clase vocaționale de sport (câte șase ore pe săptămână), ținute de patru profesori specialiști (care vor înlocui învățătorul clasei), câte un profesor pentru fiecare modul (de atletism, gimnastică, natație și karate kyokushin). În plus, copiii din clasele respective vor beneficia de opționale: ore  de informatică (inițiere în IT), limbi străine și șah, curs pentru acordarea de prim-ajutor și de educație rutieră, toate gratuit. Beneficiind și de un program prelungit (școală după școală), de prânz (de tip catering, cu doar 5 lei), copiii își vor pregăti lecțiile în clasă, astfel încât, la ora 16.00, când părinții îi vor duce acasă, copiii să nu mai aibă grija pregătirii lecțiilor pentru a doua zi”, ne-a declarat dl director.
Așadar, managerul a gândit și a pus la punct totul, cu lux de amănunte. Primii beneficiari există deja, iar de-acum se va purcede la completări și pentru celelalte clase (a II-a, a III-a și a IV-a). Efectivul unei clase este stabilit între 22 și 25 de elevi. Din anul viitor, se dorește cuprinderea în acest program și a copiilor din clasa a V-a, pe ramuri (și jocuri) sportive.
Grație sprijinului oferit de dl primar, ing. Ilie Bolojan și de conducerea Clubului sportiv municipal, școala „Ion Bogdan” beneficiază de cursuri de înot pe perioada a șase săptămâni (câte două ore, de două ori pe săptămână). Cei mai buni sportivi vor fi promovați, fiind recomandați pentru a face sport de performanță la cluburi din județ și din țară.
„Vreau un bazin pentru tot cartierul”
Directorul Corneliu Surlă are gânduri mari: „Vreau un bazin pentru tot cartierul. Noi dispunem de apă geotermală în ambele clădiri ale școlii. Întrevăd aici peste ani un parc sportiv: cu bazin, două terenuri sintetice: unul de tenis de câmp și altul de handbal, precum și un teren de bitum multifuncțional...”
Să recunoaștem că un asemenea parc sportiv ar putea constitui atracția numărul 1 nu numai pentru tinerii și locuitorii cartierului, ci pentru întreg municipiul! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Clase vocaționale de sport, cu module de atletism, gimnastică, natație și karate.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:49:25 Ora de vară a Europei de Est