Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Comenius... made in Poland

The Happy S.C.I.E.N.C.E.

Comenius... made in Poland

Cea de-a treia reuniune din cadrul proiectului multilateral The Happy S.C.I.E.N.C.E. a avut loc în perioada 5- 12 septembrie 2010, în orașul Tarnowskie Gory din Polonia, proiectul fiind coordonat de Școala Instituto Comprensivo Centro Storico din Florența, Italia.

La acest meeting s-au reunit partenerii următoarele școli: Gimnazia s prepodavane na chuzhdi ezitsi din Plevna, Bulgaria, Zespol Szkolno – Przedszkolny nr. 1, Tarnowskie Gory, Polonia și Grădinița nr. 56 – “Lotus” din Oradea, România.
   Scopul celei de-a treia reuniuni a constat în cunoașterea particularităților sistemului de învățământ din Polonia, a contextului educațional și a culturii acestei țări, de asemenea dezbateri despre calitate în educație, despre activitățile derulate de către fiecare partener până în acest moment în cadrul proiectului și demararea următoarelor activități în condiții optime.
  Festivitatea de deschidere a avut loc la Școala de limbi străine Zespol Szkolno - Przedszkolny nr.1 din Tarnowskie Gory, unde directorul școlii împreună cu coordonatoarea de proiect, Danka Herman, au ținut discursul de bun venit, întâmpinându-ne cu căldură în școala lor printr-o scenetă frumos interpretată de despre cele patru țări partenere. În continuare, am vizitat sălile de clasă, luând contact cu activitățile pe care le desfășoară elevii prin participarea, pe rând, la audirea unor legende poloneze și la desfășurarea unui interesant workshop de artă. Am luat parte apoi, potrivit modulelor Creativity, Search, Instructions, Nature din proiect,  la activitățile susținute de copii, în special copiii de la grădiniță și de către cei din clasele primare, care ne-au confecționat diverse instrumente de cântat ingenioase și tot felul de produse artistice pe care ni le-au dăruit cu drag în cadrul unui microrecital care ne-a impresionat mult. Vizita la Școala de Arte (nivel gimnaziu) ne-a dezvăluit diverse aspecte despre arta și cultura țării și despre modul de predare în școală, culminând cu expozițiile realizate de către talentații elevi și cu prezentarea minimuzeului școlii. În continuare, am vizitat Liceul Zespol Szkol Salezjanskich, pentru a observa modul în care acesta funcționează. Toate aceste vizite au culminat cu participarea tuturor partenerilor la o activitate interesantă, în care fiecare țară a avut de pictat câte o pânză mare, cu tempera, reprezentativă pentru țara de proveniență, acțiune care a avut loc sâmbătă, și în care s-a distins prin originalitate echipa formată din cadrele didactice ale Grădiniței nr. 56 - “Lotus” din Oradea.
 Legat de modulele proiectului Search, Culture, Nature, Europe, Care, am luat contact cu tradițiile, cultura și obiceiurile polonezilor, în general, cu cele din regiunea Silezia în special. În altă ordine de idei, am vizitat diverse monumente istorice, vestigii ale trecutului, castele și muzee, catedrale și biserici. În cadrul excursiei de o zi în Cracovia, vechea capitală, am vizitat castelul și catedrala Wawo, biserica Sf. Maria care au fost impresionante, atât prin vechimea și măreția lor, cât și prin stilurile arhitecturale folosite în realizarea acestora. Am poposit și pe la Muzeul Jan III Sobieski și la vechea mină de argint de lângă Tarnowskie Gory, ocazie cu care am luat contact cu valorile trecutului istoric, cel care ne-a amintit de trectul istoric al țării noastre. În cadrul vizitei realizate la palatul din Koszecin, am luat parte la experiențe extraordinare: am participat la un workshop minunat de dans folcloric silezian, Slaska, unde am vizionat fragmente din spectacole și am învățat un dans silezian, care a fost uimitor prin melodiile castelane vechi folosite pentru ritmul pașilor și demnitatea cu care se dansează. Workshop-ul s-a finalizat printr-o prezentare a costumelor naționale poloneze și a instrumentelor muzicale vechi, ocazie cu care am jucat un vesel joc de rol. De asemenea, am vizitat galeria de artă Na Tinku, unde am participat cu toții atât la cina oficială, cât și la expoziția de desene și recitalul coordonatorului Massimo Presciutti. Totuși, seara a culminat cu recitalul susținut de echipa țării noastre, care a constat în trei meodii populare românești, cadou care a impresiunat atât țara gazdă, cât și pe celelalte echipe din proiect.
 În concluzie, atât trecutul impresionant, cât și condițiile actuale ale educației și culturii poloneze prezentate în acest meeting au făcut ca reuniunea la care am participat să fie un schimb de experiență util, care și-a realizat obiectivele propuse și din care am preluat multe aspecte pozitive, benefice ridicării standardului calității în procesul instructiv-educativ. (Dana L.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:53:25 Ora standard a Europei de Est