Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Promisiuni neonorate și abandonuri rușinoase

Prin școli se lucrează și nu prea!

Promisiuni neonorate și abandonuri rușinoase

E vremea reparațiilor și zugrăvelilor prin școli.
Ieri (miercuri, 8 august 2007), am pornit raidul prin școlile orădene să vedem cum se lucrează pentru pregătirea unităților de învățământ în vederea deschiderii noului an școlar. Dacă la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” și Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” se schimba parchetul ori se înlocuia instalația electrică, după caz, la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” consemnăm abandonarea lucrărilor.

La „Ioan Slavici”, s-a promis reparație capitală
În primăvară, proiectanții și alde armata de funcționari a primăriei se dădeau de ceasul morții să pună totul la punct pentru ca în vară să se purceadă la o reparație capitală la Școala „Ioan Slavici”, începând cu acoperișul și terminând cu geamurile termopan. Se bucura dna directoare, Lucia Obreja, la vremea aceea, ba chiar se temea ca nu cumva muncitorii să dea buzna să descopere școala până să nu se fi încheiat cursurile! Da de unde! Griji nejustificate! Acum, în august, alte griji pentru că vine septembrie, și acoperișul e bine merci, întreg și nevătămat! Doar nu se vor trezi vajnicii demolatori să se urce pe școală tocmai în septembrie sau octombrie?!  Fiți pe pace, dnă directoare, și luați-vă gândul de la … capitală!
Ieri, la „Slavici” se lucra pe două fronturi, în secretariat și sus la etaj, într-o sală de clasă. Unii cu pixul, alții cu ranga! La etaj, Balog Ladislau și Butos Ferencz de la A.C. „Arcons” scoteau cu ranga parchetul dintr-o sală de clasă pentru ca în final să înlocuiască tot parchetul din două săli mari de clasă, cancelarie și secretariat, în total cam 200 de metri pătrați. Cei cu gresia au fost mai harnici. Ei au montat deja cei 300 de metri pătrați de gresie pe toate coridoarele.
În secretariat, dna Leontina Ardelean, secretara școlii, cu treburile dumneaei, dosare și cărți de muncă, iar alături, frumoasa profesoară de engleză, Aida Pop, cu studiul documentelor școlare. În timp ce povesteam, numai ce ne trezim cu poștașul, Marius Varodi, slujbașul dnei Duma ce a reprezentat imaginea firmei mai zilele trecute printr-un cotidian local. Dumnezeu l-a trimis să ne dezvăluie unele lucruri. Era de-a dreptul încântat să dea ochii cu Aida, fosta sa colegă de școală (de la „Mihai Viteazul”), informaticiana și Miss adolescență’95. Între timp, Miss-a primei generații de informaticieni s-a „convertit”, abandonând mouse-ul și limbajul lui Pascal, și dând-o pe limba lui Shakespeare, dar și-a păstrat strălucirea tulburătoare! Drept pentru care, Marius a promis să treacă mai des pe la „Ioan Slavici”, cu sau fără „Tribuna învățământului”!
La „Gojdu”, „cei de la „Deniflor”și-au ridicat ambasada și s-au dus!”
„La blocul de alimente, lucrările au început cam odată cu bacalaureatul și s-au încheiat la 1 august. S-a pus gresie și faianță, s-a zugrăvit și s-au amenajat dușuri și grupuri sanitare. Suntem mulțumiți, nimic de reproșat, dar în curte, un adevărat spectacol, exclamă  Ioan Lungu, administratorul Colegiului Național „Emanuil Gojdu”. Pereții exteriori de la ramura A a clădirii au fost dezgoliți în partea inferioară, s-a dat jos tencuiala, iar molozul e la vedere, însă, cei de la  „Deniflor” și-au ridicat ambasada și s-au dus. Fără nicio explicație. Nu știe nimeni nimic. Nu mai are primăria bani? Nu știm. La subsol, au efectuat cam 60 la sută din izolație, dar au abandonat lucrarea cam de o jumătate de an!”
După una caldă și alta rece, dl Lungu ne-a mai administrat una caldă. Cică laboratorul de fizică e de nerecunoscut. S-a schimbat dușumeaua, s-a refăcut instalația electrică și s-a amenajat un spațiu metodic. Urmează dotarea cu mobilier nou și aparatură performantă.
La final, administratorul a ținut să concluzioneze: „Nu ne plângem de calitatea lucrărilor, ci de faptul că nu se țin de cuvânt, în sensul că nu-și respectă termenul. Ne tot amână... de patru luni, și de o jumătate de an, în cazul celor două lucrări începute!”
La „Lazăr” se schimbă instalația electrică
Constructorul Sălard e la datorie. Pe coridorul de la etajul III, i-am surprins pe electricienii Holom Vasile și Dan Ștefan, unul pe scară, celălalt pe scaun, lucrând la doze după schimbarea instalației electrice. În camerele de la internat s-a zugrăvit, iar Kindle Norbert, Soos Mark și Iosif Torj pregăteau terenul pentru vopsit geamuri și uși. Administratorul liceului, Ioan Cheregi, ne dă mai multe detalii: „La parter, etajul I și IV, lucrările s-au finalizat. Și acolo s-a înlocuit instalația electrică, s-a zugrăvit, parchetat și rașchetat în sălile de clasă. S-a montat gresie în holul de la parter. La etajele II și III, așa după cum ați văzut, se schimbă instalația electrică. S-a zugrăvit, se rașchetează și se parchetează camerele de la internat. Anul trecut, s-au schimbat dulapurile și paturile, iar anul acesta se completează mobilierul în fiecare cameră cu câte trei noptiere și trei etajere. Se preconizează ca în toamnă să schimbăm  și jumătate din saltele.”
Trecând și pe la împărăție, aflăm multe de toate. Pentru început, dl director, Ioan Micu, ține să concluzioneze: „Când lucrările vor fi gata, vom putea spune că am încheiat acțiunea de reabilitare a întregii infrastructuri a liceului (apă caldă, apă rece, încălzire centrală și instalație electrică). Preocuparea prioritară de viitor va fi asigurarea unei baze materiale de excepție (mobilier școlar, material didactic, tehnică audio-vizuală), atât cantitativ, cât mai ales calitativ. Și în privința cabinetelor, avem noutăți: cabinetul de limba ronână este nou-nouț, mutat într-o nouă locație, cu mobilier nou. De fapt, toate laboratoarele sunt puse la punct, cu mobilier nou și materialele necesare.”
Rezultate de excepție la bac, iar Lavinia Bota primește felicitări!
Încetul cu încetul, directorul ne spune tot ce are pe suflet. E bucuros că i-au venit elevi buni în clasa a IX-a, după cum arată mediile de intrare, dar și supărat pentru clasa ce i s-a tăiat. Ce să-i faci, corectitudinea și sinceritatea se plătesc! Dacă umfla potul, și mai cerea o clasă, rămânea cu toate cele planificate. Nu a învățat „lecția” pe care o aplică unii directori (de CN) care cer fictiv câte o clasă în plus pentru ca în final să rămână cu ceea ce au în bătătură. Halal democrație, (des)centralizare și reformă!
La bac, lăzăriștii au jucat totul pe o carte: medii mari! Din cei 131 de absolvenți, doi au fost respinși, dar ceilalți s-au întrecut pe sine. Doar doi, cu medii între 7 și 7.50, cinci, cu medii între 7.50 și 8, 21 – între 8 și 8.50, 38 – între 8.50 și 9, 51 – între 9 și 9.50, iar 12 – între 9.50 și 10.
Șefa de promoție, Lavinia Mihaela Bota (din XII C) tocmai a primit felicitări în scris din partea prof. dr. Marius Bojiță, rectorul Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca. Domnia sa a ținut să informeze conducerea liceului că Lavinia a intrat pe primele locuri, cu media 9.22, ocazie cu care dorește să adreseze felicitări conducerii și cadrelor didactice.
Frumos gestul!
Ovidiu DAN

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:15:02 Ora de vară a Europei de Est