Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Motivația școlară – cheia succesului în munca instructiv-educativă”

Secretul succesului la C.T. „Transilvania” – o școală cu tradiție

„Motivația școlară – cheia succesului în munca instructiv-educativă”

Doamna profesor economist doctor Maria Ruge (directorul Colegiului Tehnic „Transilvania” din Oradea) este de părere că secretul succesului la C.T. „Transilvania” îl constituie școala cu tradiție, iar motivația școlară este cheia succesului în munca instructiv-educativă.

 Cinci sunt pașii îndrăzneți în care cred dascălii colegiului, în frunte cu doamna profesor economist doctor Maria Ruge: spiritul inovator, responsabilitatea, profesionalismul, adaptabilitatea și eficacitatea; sunt pașii care valorizează actul instructiv-educativ, întregul demers educațional.
„Pregătirea pentru noul an școlar (2010-2011) a început, am putea spune, încă din luna aprilie, când am deschis larg porțile spre viitor. În „Săptămâna porților deschise”, care a fost, de fapt, săptămânile porților deschise: 12-16 aprilie, 3-21 mai, respectiv 24-28 mai, s-au desfășurat acțiuni destinate elevilor de gimnaziu și părinților acestora pentru prezentarea ofertei educaționale pentru anul școlar 2010-2011, constând în prezentarea bazei materiale și a resurselor de care dispunem. O echipă de profesori și un grup de elevi s-au deplasat pe la școlile gimnaziale din municipiu și județ pentru a populariza oferta, iar în perioada 24-28 mai, porțile colegiului nostru au fost deschise pentru a primi vizita gimnaziștilor”, ne-a declarat doamna director Maria Ruge.
În acest an școlar, colegiul „Transilvania” a pornit la drum cu 28 de clase și 813 elevi, cuprinși în învățământul liceal de zi și cu frecvență redusă, profiluri: servicii, resurse naturale și protecția mediului, domenii: turism și alimentație, economic și protecția mediului, iar la frecvență redusă, filiera teoretică, profil umanist, specializarea științe sociale (la clasele a IX-a).    
Fiind o școală cu tradiție, colegiul dispune de o bază materială impresionantă: trei corpuri de clădire, cu 30 de săli de clasă, șapte laboratoare (de biologie, chimie, protecția mediului, electromecanic, fizică, geografie, economie) și două cabinete de informatică, două ateliere confecții piele și textile, o sală de sport modernă (de 540 de metri pătrați), două teremuri de sport (amenajate pentru fotbal, handbal, baschet, tenis, gimnastică și dans sportiv), o sală festivă (cu 60 de locuri), sală de ședințe, sistem de supraveghere cu 16 camere video, un internat, cu 30 de camere și 180 de locuri, cantină, cu 180 de locuri, cabinet medical, bibliotecă, cu 18.000 de volume și sală de lectură...
„În toată școala, s-a refăcut complet instalația electrică, au fost schimbate toate geamurile și ușile cu tâmplărie pvc, holurile, sălile de clasă și cabinetele au fost recondiționate la standarde moderne, dotate cu materiale didactice și mobilier nou. În procesul instructiv-educativ, punem accent pe calitate, pe seriozitatea și responsabilitatea angajaților, dar și pe disciplina elevilor”, a conchis doamna director Maria Ruge.
„Balul bobocilor” – în 4 noiembrie
Cu profesorul consilier educativ Ionel Popa, am abordat problemele legate de Consiliul elevilor, organizare și program de activități, succesul firmelor de exercițiu și evenimentul numărul unu al toamnei – „Balul bobocilor”.     
Chiar aveam să participăm (marți, 28 septembrie 2010) la întâlnirea organizatorilor balului cu perechile de „boboci” desemnate pentru acest regal al „bobocilor” (programat pentru 4 noiembrie).
La întâlnire, profesorul consilier educativ a dorit să afle dacă perechile desemnate nu au probleme de comunicare și imagine, iar organizatorii balului aveau să-i informeze în legătură cu probele de concurs, modalitatea de derulare a balului (pe o temă dată, legată de prietenie și armonie internațională), ținută și atitudine, juriu și premii...   
Trei firme de exercițiu – 12 premii și o mențiune
La acest capitol, Colegiul Tehnic „Transilvania” a reușit să-și făurească un serios capital de imagine, atât pe plan local, cât și plan regional și național, grație unor elevii competitivi și talentați, îndrumați de o profesionistă și o sufletistă de excepție, cum este doamna profesor Adriana Mudura.
Deși lipsite de experiență competițională, cele trei firme de exercițiu ale claselor a XII-a B, a XI-a B și A (Confort Trans, Feel Good și Art & Chic), coordonate de prof. Adriana Mudura, s-au întors anul școlar trecut cu cinci premii (două premii I și trei premii III) de la ediția a III-a a Târgului regional al firmelor de exercițiu de la Pitești și cu șapte premii (trei premii I, un premiu II, trei premii III) și o mențiune, de la a VII-a ediție a Târgului regional al firmelor de exercițiu de la București.
Să recunoaștem că cele 12 premii și o mențiune (obținute la Pitești și București), dar și finala regională de la Oradea a concursului național „Business Plan”, la care elevii dnei prof. Adriana Mudura s-au bătut de la egal la egal cu economiștii orădeni - vicecampioni naționali, au propulsat serios imaginea colegiului, care depășește granițele județului... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Motivația școlară – cheia succesului în munca instructiv-educativă”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:51:15 Ora de vară a Europei de Est