Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Școala care vrea să ajute familia...”

„Alege ce e mai bun pentru copilul tău!”

„Școala care vrea să ajute familia...”

Ne bucurăm să constatăm că și în învățământ, adevărații manageri ies la lumină... vorbesc răspicat, sincer și convingător. Din această categorie de profesioniști de carieră face parte și managerul Liceului „Don Orione” din Oradea, dl Miheller Martin Peter.

„Vreau să-mi cresc și gimnaziu!”
La început de an școlar, dl Miheller ne întâmpină cu o tolbă plină de noutăți. Mai mult ca oricând, asistăm la o concurență acerbă între unitățile de învățământ, fiecare încercând să câștige capital de imagine, oferind cât mai multe avantaje și servicii copiilor. Cu asemenea strategii și politici, ei intuiesc lesne că, indirect, intră și în grațiile părinților...
„Vreau să-mi cresc și gimnaziu...”, ne „amenință” managerul. La grupa de grădiniță existentă (în colaborare cu Liceul Teologic Greco-Catolic), a mai înființat una, cu program prelungit. Și cum acestea nu erau suficiente, vrea să-și crească și gimnaziști. În vară a organizat prima ediție a Școlii de vară pentru copii de la 3 la 10 ani. Aceasta  înseamnă că mai plănuiește ceva, iar într-o zi, ne trezim că mai scoate un as de pe mânecă. „Ne-am propus să devenim școala care ajută familia... prin implementarea programului „Școală după școală” (after school). Un centru after school este locul în care copiii, după orele de școală, își fac temele și desfășoară diferite activități recreative și educative, într-un climat plăcut și stimulator. Acest program se adresează în special părinților foarte ocupați, care își doresc copii educați și vor să le ofere  acestora instruire la cele mai înalte standarde, dar fără a-și neglija cariera.
După îndemnul lui Don Orione, în școala noastră pot fi scutiți de taxă acei elevi care, neavând resurse materiale, au dorința de a învăța, și prin comportamentul adoptat, dovedesc că merită să fie ajutați, ne-a declarat managerul.
„Þinta lor nu e să facă bani, ci oameni!”
Noi vorbim de after school și la liceu. Sunt profesori doritori să participe la un asemenea program oferindu-și serviciile: meditații, cursuri pentru performanță, dar și pentru cei pentru care tenisul, astronomia, ba chiar și matematica și româna înseamnă hobby. Iar la aceste ore se percepe o taxă modică de 50 de lei pe lună. Þinta lor (a dascălilor –n.n.) nu e să facă bani, ci oameni!
Extrașcolarele... la mare căutare
La „Don Orione”, extrașcolarele au  mare căutare. Mulți copii vin sâmbătă de sâmbătă să devină cercetași, indiferent de categoria de vârstă, pentru că fiecare are loc într-o echipă, potrivit vârstei. Este o alternativă fericită de a abandona televizorul și calculatorul. În cadrul cercetășiei, copiii învață mai mult ca oriunde să iubească natura și să o respecte, să-și respecte și să-și ajute colegul...
Mica grădină zoologică din curte
Dacă tot vin mulți copilași în curtea liceului după-masă să stea în parc și să se joace în voie, gazdele s-au gândit să le mai ofere încă un punct de atracție: să admire zecile de animale mici din țarcuri: iepurași, pui, găini, cocoși,  păuni, papagali, porumbei... Nici nu bănuiți câtă încântare e pe capul celor mici. Andrei nu se mai putea dezlipi de gard, iar un iepuraș alb îi dădea motiv de satisfacție venind la el de parcă ar fi dorit să-i mulțumească pentru dragostea pe care o citea în ochii copilului...  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala care vrea să ajute familia...”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:45:27 Ora de vară a Europei de Est