Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Ziua europeană a limbilor moderne”

120 de cadre didactice din 20 de școli bihorene au sărbătorit

„Ziua europeană a limbilor moderne”

Cu ocazia „Zilei europene a limbilor moderne”, care se celebrează pe 26 septembrie 2010, 120 de cadre didactice din 20 de școli ale județul Bihor, împreună cu elevii, au organizat diferite manifestări cu această temă, după cum aveam să aflăm de la profesorul metodist al C.C.D., Delia Mela.

Activitățile au fost diverse și interactive, de la expoziții cu lucrări ale elevilor, concursuri de interpretare cântece și poezii, prezentări power point cu tema „Elogiul limbilor europene”, la piese de teatru, cum ar fi: „The Canterville Ghost”, de Oscar Wilde, sketch-uri și colaje cu imagini din Anglia și Franța.
Președintele Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei, Antonio Miloshoski, a transmis cu ocazia acestei zile un mesaj de celebrare din care spicuim: „Respectul limbilor, culturilor și identităților cetățenilor noștri europeni este o condiție prealabilă creării unui spațiu de respect mutual și de cooperare pe continent... Cele mai bune modalități de luptă împotriva intolerenței lingvistice și a insecurității sunt însușirea limbilor și a înțelegerii culturale”...
Școlile implicate în asemenea activități au fost: Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, Colegiul Național „Avram Iancu” Ștei, Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, școala gimnazială din Sârbi, Grupul Școlar Agr. Ec. Sălard, Liceul „Don Orione”, Școala cu clasele I-VIII Câmpani, CSEI „Orizont” Oradea, Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, școlile „Ioan Slavici” și „Oltea Doamna” din Oradea, Școala cu clasele I-VIII din Hidișelu de Sus, Școala cu clasele I-VIII din Pietroasa - Chișcău, Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” Ștei, Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” Oradea, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” Oradea, școlile cu clasele I-VIII din Lunca și Săcădat, școlile gimnaziale orădene „Dimitrie Cantemir” și „Dacia” Oradea..., cărora doamna profesor Delia Mela (prof. metodist al Casei Corpului Didactic Bihor) dorește să le mulțumească pentru implicare.
„Engleza ca factor central de legătură în comunicarea internațională”
La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, aveam să asistăm la două asemenea activități, susținute de prof. Ramona Hontilă (prof. de limba engleză), activitate organizată cu elevii clasei a X-a B (profil economic), cu tema „Engleza ca factor central de legătură în comunicarea internațională”, respectiv prof. Laura Ciortea (prof. de germană), o activitate intitulată „Culorile dragostei”, cu iubitori de limbă germană din cinci clase: a X-a K, H, I și J și a XI-a C.
„Ne-am alăturat și noi celor 47 de țări înscrise în proiectul „Ziua europeană a limbilor moderne”, noi, cei de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, la provocarea lansată de profesorul metodist al Casei Corpului Didactic, Delia Mela. E vorba de Ovidiu Jurcă – șef de catedră, Laura Ciortea, Hortensia Stohor și subsemnata”, ne-a declarat Ramona Hontilă.
Activitatea Ramonei, organizată cu elevii clasei a X-a B (o clasă de nota 10, atât la disciplină, cât și la cunoștințe de limbă și creativitate) a fost o reușită din toate punctele de vedere. Am urmărit cu interes cele șase prezentări ale spaniolilor (conduși de Nagy Claudiu), portughezilor (în frunte cu Stoescu Călin), chinezilor (coordonați de Mihaela Lupu), francezilor (orchestrați de Szerak Cristina), italienilor (reprezentați la vârf de Bîtea Avram) și japonezilor (susținuți admirabil de Ioana Hadade). Elevi creativi, cu un comportament model și o ținută „asortată” mesajului, elevii Ramonei au făcut un show bun de televizat, risipă de imaginație și bun-gust, eleganță și rafinament artistic.
Laura și reprezentanții celor cinci clase au avut un joc muzical dramatizat – „Culorile dragostei” – „o modalitate inovativă și educativă pentru a le dezvolta atât limbajul, cât și cultura despre spațiul cultural german”, ca să o cităm pe Laura. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Ziua europeană a limbilor moderne”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:14:48 Ora de vară a Europei de Est