Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Fiecare limbă nouă este asemenea unei ferestre deschise”

Și elevii din Păgaia au sărbătorit Ziua limbilor moderne

„Fiecare limbă nouă este asemenea unei ferestre deschise”

În săptămâna dedicată limbilor străine, elevii Școlii cu clasele I-VIII din Păgaia au desfășurat o serie de activități în limba engleză și franceză, sub îndrumarea prof. de limbi străine, Elisabeta Goman.

La sfârșitul acestei săptămâni, elevii, alături de cadrele didactice s-au întâlnit pentru a prezenta ceea ce au realizat în cursul săptămânii.
Activitatea a fost deschisă de prof. de engleză-franceză cu o prezentare în power point. Aceasta a subliniat importanța învățării și cunoașterii a cât mai multor limbi străine. „Fiecare limbă nouă este asemenea unei ferestre deschise.” Doamna profesor i-a invitat pe copii într-o călătorie virtuală în marile orașe ale Europei, prezentând mai detaliat Parisul și Londra. În continuare, elevii clasei a VI-a ne-au invitat în Anglia cu multe stegulețe, tricouri pictate și, nu în ultimul rând, o prezentare în power point realizată de ei înșiși. Elevii clasei a VIII-a ne-au purtat pe valurile și malurile Senei, prezentându-ne monumentele din Paris, tricolorul Franței într-o paradă a tricourilor și nu numai... Cei din clasa a VII-a au realizat un proiect despre mai multe țări din Uniunea Europeană. Ne-au salutat, ne-au mulțumit și și-au luat la revedere în mai multe limbi de circulație internațională. Și ei au participat cu mare succes la parada tricourilor.
Și la noi s-a adeverit zicala că „Cei din urmă vor fi cei dintâi”, deoarece activitatea noastră s-a încheiat cu un veritabil spectacol de dans și muzică hip hop în limba engleză, prezentat de elevii clasei a V-a. (Elisabeta Goman)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:36:42 Ora standard a Europei de Est