Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

„Ne străduim să facem din profesie o artă”

„Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

Colectivul Grădiniței nr. 42 - „Maria” din Oradea și-a propus ca măcar la grădiniță, copilul să nu simtă deloc criza (prin care trecem cu toții, de la mic la mare).

„În plină criză, noi, personalul grădiniței, ne-am propus ca măcar la grădiniță, copilul să nu simtă criza. În fiecare dimineață, îi așteptăm cu multă căldură sufletească. Ne străduim să facem din profesie o artă, să creăm o atmosferă prielnică pentru a alina suferința provocată de despărțirea de familie. Prin atitudine și afectivitatea manifestată față de copil, educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl. Copilul simte și răsplătește afecțiunea. Când găsește prima floricică în curte, el o aduce educatoarei, mamei sale de la grădiniță...”
Să tot stai să o asculți pe doamna director Viorica Indrea.
Cei 194 de copii au fost primiți, din nou, ca-ntr-un palat, cu tot fastul și cu sufletul pe palmă. Copilul este cel mai rafinat senzor de afectivitate. El simte tot ce este prefăcut și fabricat, ce nu vine de la inimă, care nu izvorăște din sufletul educatoarei. Sunt ei mici, dar sensibili ca niște petale.
În discuția avută cu doamna director, aveam să aflăm ce li se pregătește copiilor în 2010-2011. Proiectele proprii și concursurile tradiționale, devenite emblematice, vor continua și în noul an școlar: Cupa Maria, parteneriatele cu școala „Octavian Goga” și cu o grădiniță din Micherechi (Ungaria) – „Dă-mi mâna, prietene!”, la fel și  „Ferestre deschise”, în parteneriat cu „Amicii”, de la Grădinița nr. 47; „Copilărie – lume de vis și fantezie”, în parteneriat cu o grădiniță din Vașcău; „Învață să fii bun!” - proiect de prevenire a violenței; „Focul – prieten sau dușman?” – în parteneriat cu unitatea de pompieri...
Ca opționale, copiii de la 42 pot alege de la limba engleză și calculator, până la dans, șah sau teatru (de păpuși).
„Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim”
Interlocutorul nostru a ținut apoi să ne facă cunoscute și alte realizări ale educatoarelor.
La inițiativa și sub îndrumarea dnei profesor Aurelia Bodea, inspector școlar de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar, un grup de educatoare (dna Aurelia Bodea, Georgeta Bara, Adela-Mioara Horga, Elena Negrău – de la grădinița noastră -, Marina Rengle, Szabo Beatrice-Rodica și Loredana Pintea) a realizat două caiete de exerciții-întrebări interdisciplinare, pe tema „Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim” (scoase la editura Nomina).
Doamna educatoare Elena Negrău figurează ca autor (alături de inst. Dorina Ințe și inst. Szabo Beatrice-Rodica) și la publicația „Cinci pași pentru sănătate”, apărută din inițiativa  Direcției de Sănătate Publică Bihor...
Într-o perspectivă mai apropiată sau mai îndepărtată, pe agenda doamnei director figurează parteneriate cu grădinițe din Cluj-Napoca și Gyula (Ungaria), cu școala „Avram Iancu” din Oradea și Inspectoratul Școlar. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (125 de poze), accesați Galeria foto:Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:31:11 Ora standard a Europei de Est