Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Hand in hand for the environment protection”

Un nou proiect Comenius

„Hand in hand for the environment protection”

Joi (30 septembrie 2010), la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea a fost lansat un nou proiect Comenius, în parteneriat cu șase țări: Italia, Spania, Grecia, Polonia, Turcia și Bulgaria, iar prima întâlnire de proiect va avea loc la Oradea, în perioada 24-30 octombrie.

În deschiderea manifestării, directorul colegiului, dna prof. Georgeta Sadoveanu, a ținut să citeze din adresa primită din partea dnei Corina Popescu, coordonatorului departamentului Comenius al ANPCDEFP: „Vă mulțumesc pentru interesul acordat programului de învățare pe tot parcursul vieții și ne face plăcere să vă anunțăm că aplicația depusă de instituția dumneavoastră ... a fost evaluată pozitiv, obținând un punctaj total de 100 de puncte”... figurând pe poziția 24 din 211 proiecte aprobate din peste 600 de proiecte depuse.
Așadar, când nici nu s-au stins ecourile parteneriatului cu Germania, Grecia, Italia, Portugalia și Islanda, iată că un nou proiect Comenius prinde a se naște la „Dimitrie Leonida”. Proiectul se intitulează „Hand in hand for the environment protection”, un proiect de mediu finanțat cu sprijinul Comisiei Europene.
Despre scop, obiective și principalele activități ale proiectului ne-a vorbit coordonatorul de proiect, prof. Mihaela Băguț.
 „Proiectul urmărește sensibilizarea elevilor în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător, astfel încât pe viitor efectele acesteia să se concretizeze prin: utilizarea conștientă și responsabilă a resurselor naturale, mai puțină risipă și conservarea energiei.
Obiectivele principale vizează conștientizarea de către elevi a rolului lor de consumatori și consecințele acestuia; extinderea cunoștințelor elevilor privind propriul lor consum și folosirea zilnică de energie; conștientizarea de către elevi a problemelor de mediu cu care se confruntă planeta și consecințele acestora; informarea elevilor despre sursele alternative de energie și modalități de promovare a acestora; schimbarea atitudinii elevilor față de consumul de energie și schimbarea obiceiurilor rele în obiceiuri bune; transformarea elevilor în cetățeni responsabili, care să aibă grijă de mediul înconjurător, dezvoltarea spiritului de echipă și a abilităților de cercetare…
Activitățile principale ale proiectului se vor axa pe diferite studii cu privire la consumul de produse alimentare organice-bio, consumul de apă și energie, mijloacele de transport a energiei practicate în fiecare țară implicată în proiect, cercetări cu privire la defrișarea pădurilor, poluarea apei, poluarea produsă de gazele de eșapament, surse de energie tradiționale și alternative, expoziții și parada modei cu materiale confecționate din produse reciclabile, precum și activități de voluntariat, care la „Dimitrie Leonida” se desfășoară cu succes de ani și ani… (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Hand in hand for the environment protection”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:53:59 Ora de vară a Europei de Est