Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Cărți și ecrane – ferestre spre Europa”

Cea de-a V-a întâlnire de proiect – la Grădinița nr. 22 din Oradea

„Cărți și ecrane – ferestre spre Europa”

Marți și miercuri (5-6 octombrie 2010), doamna profesor Lidia Șandor-Costea, directorul Grădiniței nr. 22 din Oradea, a avut bucuria și cinstea de a însoți partenerii de proiect din Franța, Spania, Turcia, Polonia și Grecia, la Primăria Oradea și Inspectoratul Școlar, unde au fost primiți de conducătorii celor două instituiții, ing. Ilie Bolojan – primarul Oradiei –, și de prof. Dorel Luca – generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor (respectiv generalul adjunct, prof. Nicolae Ungur).

Timp de nouă zile (de vineri până sâmbătă, 1-9 octombrie), Grădinița nr. 22 din Oradea a găzduit cea de-a cincea întâlnire de proiect, la care au participat 16 persoane din Franța (țara coordonatoare de proiect), Spania, Turcia, Polonia și Grecia. Spaniolii au sosit vineri la Oradea, polonezii, grecii și francezii, sâmbătă, iar turcii, duminică. Au făcut un tur al Oradiei, au vizitat Cetatea Oradea și au trecut în revistă activități din cadrul festivalului „Toamna orădeană”. Luni, au vizitat grădinița, Mănăstirea Sfintei Cruci și palatul baroc Muzeul Þării Crișurilor, iar marți: Grădinița nr. 20 (grupele speciale cu copii cu CES), Catedrala cu Lună, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” și Primăria Oradea, având onoarea de a se întâlni cu primarul Oradiei, ing. Ilie Bolojan. Programul de miercuri s-a deschis cu vizită la Inspectoratul Școlar, unde au fost primiți de generalii inspectoratului, prof. Dorel Luca, respectiv Nicoale Ungur. Au vizitat centrul istoric, iar după-amiază au participat la serbarea europeană a celor mici, artiști de artiști ai Grădiniței nr. 22, prilej de a povesti cu părinții acestora. Pentru joi, au fost programate vizite în piața țărănească din Beiuș, Muzeul folcloric de la Chișcău, Grădinița din Chișcău și la Peștera Urșilor, iar vineri, la Grădinița nr. 1 din Beiuș și Băile Felix, seara - o cină românească, cu mâncare tradițională, cântece și jocuri populare; sâmbătă, concluzii și pregătirea de plecare a partenerilor de proiect. Zilnic, au avut loc întâlniri de proiect pentru analiza activităților vizionate și a vizitelor efectuate și pregătirea produselor pentru evaluarea finală.
Gazdele s-au mobilizat extraordinar pentru a le oferi partenerilor șansa de a nu uita degrabă cea de-a cincea întâlnire, desfășurată în România. Prima reuniune s-a ținut în noiembrie 2009, în Franța (țara coordonatoare), cea de-a II-a, în Spania (în februarie 2010), a III-a, în Grecia (în aprilie 2010), iar a IV-a, în Turcia (în iunie 2010).
Au invitat partenerii și părinții la joc
Pentru serbarea europeană a grădiniței, colectivul de cadre didactice al Grădiniței nr. 22 a pregătit un adevărat regal european. Copiii din grupa mijlocie (îndrumați de ed. Ioana Silaghi și Dorina Ristea) au prezentat dansul ciupercuțelor și al iepurașilor; secția maghiară (ed. Jurec Maria), două cântece maghiare, cu acompaniament instrumental; grupa mare pregătitoare (ed. Dorina Ințe), un dans popular din Bihor; grupa mare (ed. Florica Balaj și Mărioara Bumb), un grup vocal folcloric și un dans popular din Bihor, fiind acompaniați de orchestră și solista Roxana Ilisie; cealaltă grupă mare pregătitoare (ed. Tamara Murgui și Diana Michile) le-a pregătit o surpriză de proporții, un colaj cu muzică și dansuri din cele cinci țări partenere: Franța, Spania, Grecia, Polonia și Turcia.
La sfârșitul programului, gazdele au invitat partenerii și părinții să socializeze, să joace și să guste bucate tradiționale de la bufetul suedez.
Foto: Laurențiu Chiana
P.S. Pentru mai multe poze (101 poze), accesați Galeria foto: „Cărți și ecrane – ferestre spre Europa”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:30:33 Ora de vară a Europei de Est