Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Nu avem „nume” pentru că avem… „renume”!

Directorul Școlii nr. 16 din Oradea, prof. Mircea Gârba:

„Nu avem „nume” pentru că avem… „renume”!

Ca să înțeleg exact jocul de cuvinte și mesajul incifrat al dlui director Mircea Gârba, am recurs la memoria site-ului, care stochează în baza sa de date „faptele de arme” ale combatanților…

Pentru cei care nu știu, vom spune că în virtutea renumelui pe care și l–au făurit cei de la școala nr. 16, din ’91, de când întrețin relații culturale cu Colegiul “Henri Pourrat” din Ceyrat (Franța), municipiul Oradea a ajuns să se înfrățească cu orașul francez, să primească mobilier și aparatură pentru fostul spital de copii, trei autobuze, alte materiale și cărți…!
Când clopoțelul a anunțat începerea unui nou an școlar, pe coridoare erau montate camere video (un sistem de supraveghere video a școlii). De-acum, chiulul și întârzierile vor fi contabilizate, iar în școală s-a instalat un climat de securitate, a crescut gradul responsabilității și disciplinei. Copiii au fost așteptați cu sălile de clasă proaspăt zugrăvite, coridoare lambrisate și estetizate, cu sala de sport complet renovată...
Cu tact și răbdare, cu profesionalism și eleganță, în timp, școala și-a făurit renumele unei instituții performante. „Prin baza materială modernă, dar mai ales prin rezultatele bune obținute de elevi, prin competența și receptivitatea la nou a colectivului de cadre didactice, Școala 16 se impune ca o școală de frunte în peisajul învățământului orădean. Iar cartea de vizită a școlii o constituie rezultatele elevilor: numeroase premii la concursuri și olimpiade școlare; niciun elev repetent în anul școlar 2009/2010; din cei 103 absolvenți ai clasei a VIII-a, 20 au avut media de admitere peste 9; toți absolvenții au fost repartizați în licee în prima etapă și toți au ajuns acolo unde și-au dorit: 14 la C.N. „Mihai Eminescu”, 11 la C.N. „E. Gojdu”, 16 la C.E. „Partenie Cosma”, 11 la Lic. T. „Lucian Blaga”, 6 la Lic. T. „Ady Endre”, 6 la C.N. „Iosif Vulcan” și lista poate continua. Însă ,,16’’ nu este doar o opțiune pentru elevii dornici de învățătură, ci poate reprezenta o soluție demnă de luat în seamă pentru părinți: săli de clasă frumoase și moderne, cantina nouă, dotată cu aparatură de ultimă generație, program after school, limba engleză studiată încă din clasa I, clase cu predare în limba maghiară, cerc de pictură, cursuri de dans, chitară, șah, atletism, baschet, handbal, fotbal și tenis...”
Foști elevi ai școlii studiază în Anglia și Germania
La toate argumentele forte ale domnului director, să mai adăugăm rezultatele excepționale obținute de sportivii școlii: 64 de premii și mențiuni înregistrare la competiții municipale și județene (din care 19 locuri I, opt locuri II și cinci locuri III, la județ, câte șase locuri I și II și cinci locuri III la municipiu; să mai adăugăm panoplia de proiecte școlare (cu Franța și Ungaria) și nenumărate parteneriate despre care ne-a vorbit directorul adjunct, prof. Smarada Burcă, parteneriatele cu teatrul „Arcadia”, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, asociația Caritas Eparhial, asociația Probambini, clubul Kiwanis, Romsilva, fundația „Talentum”...  Faptul că cei mai buni absolvenți ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” sunt foști elevi ai școlii 16, iar acum sunt studenți în Anglia și Germania, precum Alexandru Iancu și Francisc Bungiu... Poate nu știați că studenții Universității din Oradea (specializarea franceză, educație fizică, istorie și religie...) fac practică pedagogică la Școala cu clasele I-VIII nr. 16...
Să mai spunem că la școala 16 nu studiază 300 sau 400 de elevi, ci 909, în 37 de clase (20 primare și 17 gimnaziale), din care opt clase cu 180 de elevi la secția maghiară; faptul că în timp  ce de la unele școli copiii pleacă precum păsările călătoare... ei vin la „școala fără nume”! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Nu avem „nume” pentru că avem… „renume”!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:49:54 Ora de vară a Europei de Est