Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Dorim să vă împărtășim din experiența „școlii de vară”

Din nou despre „Re-creația de vară” de la „Avram Iancu”

„Dorim să vă împărtășim din experiența „școlii de vară”

Condurerea Școlii cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea (director – prof. Gheorghina Bîrlădeanu, director adjunct - Cosmin Velimirovici) și protagoniștii școlii de vară au ținut să se întâlnească, joi (7 oct. 2010) cu cei care au dorit să afle cum s-a desfășurat, în perioada 14 iunie - 16 iulie 2010, „Re-creația de vară”, proiect finanțat de Primăria Oradea.

 „Nu credeam să ne bucurăm de o asemenea audiență. Am estimat un grup de 75 de copii, dar am avut un număr dublu de participanți, copii de toate vârstele din școala noastră, dar și din alte școli, veniți la bunici, care au auzit despre acțiunea noastră. Dorim să vă împărtășim din experiența școlii de vară, care a fost recreere pentru copii și voluntariat pentru dascălii implicați în proiect”, a precizat directorul școlii (prof. Gheorghina Bîrlădeanu), în deschiderea reuniunii. 
La diseminarea proiectului au fost invitați directori de școli și grădinițe, dar nu numai, precum și protagoniștii școlii de vară, atât conducătorii de ateliere, care au fost premiați pentru activitatea depusă, cât și parte dintre beneficiarii re-creației...
Prof. Adelina Iacob (directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11) și Mariana Vereș (directorul Grădiniței nr. 44) au felicitat gazdele pentru inițiativă și reușita manifestării, arătându-se deschise pentru colaborare, socotind benefică pentru copii și părinți o astfel de manifestare recreativă, dar și educativă, care vine în sprijinul părinților ocupați și al copiilor fără ocupație și supraveghere, fără un program riguros de vacanță. Prof. Mihaela Vidican (de la Grădinița nr. 55) și Daniela Pop (de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”), subscriu re-creației, prima din convingere, cealaltă din postura de receptor (cu)minte, atrasă fiind de cele aflate din prezentarea power point. Monica Toader, Steliana Cîrciumaru, Elena Bejușca, Felicia Goina, Cosmin Velimirovici..., asistau la „spectacol” de pe banca „acuzaților”, a celor care se fac „vinovați” de reușita manifestării, iar Nicoleta Trifan (de la Grădinița nr, 27), neputând participa, și-a trimis aprecierile în scris...
„Vrem o școală deschisă!”
„În demersul nostru, spunea doamna director, am pornit de la ideea de școală a tuturor. Vrem o școală deschisă pentru toți, unde să vină să se relaxeze toți copiii. Există o lejeritate absolută. Fiecare participă la atelierele preferate, pe care le poate schimba când dorește. La fel și la activitățile complementare. Alta este siguranța și socializarea copiilor în școală, într-un cadru organizat, sub îndrumarea dascălilor...”
De acord, doamna director! Suntem dintre cei care v-au acordat credit și sprijin (în mediatizarea evenimentului) pentru că ați făcut un lucru minunat, oferind copiilor o alternativă de petrecere în mod plăcut și util a unui segment din vacanța lor de vară. (Ovi DAN) 

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:53 Ora standard a Europei de Est