Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În vizită la patenerii de proiect de la școala nr. 16

Cu mic, cu mare la școală!

În vizită la patenerii de proiect de la școala nr. 16

Trecerea de la grădiniță la școală este un eveniment important în viața copiilor. Schimbarea adusă de intrarea în clasa I este un pas hotărâtor în viață.

De aceea, preșcolarii grupelor mari pregătitoare de la Grădinița 52 (ed. Bicăzan Ileana și Suciu Margareta) și Grădinița 53 (ed. Munteanu Mirela și Carabiber Diana) le-au făcut o vizită, vineri, 8 octombrie 2010, partenerilor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea, continuând astfel seria activităților cuprinse în proiectul școlar de parteneriat educațional „De la grădiniță la școală”.
 Oaspeții au fost primiți cu bucurie și emoție de elevii claselor a IV-a, partenerii lor, conduși de doamnele învățătoare: prof. Corina Gârba, Amalia Farcaș, Monica Blag și Florica Mușet.
Viitorii școlari s-au familiarizat cu sala de clasă și mobilierul acesteia, au făcut cunoștință cu catalogul și carnetul de elev, au aflat care sunt regulile clasei și programul unei zile de școală, au descoperit ce se ascunde în ghiozdanul unui școlar și au primit numeroase sfaturi și încurajări de la ,,veteranii’’ claselor.
Cei mici nu au plecat cu mâna goală, fiind răsplătiți cu orare, carnețele, creioane și suporturi pentru creioane. Activitatea s-a încheiat cu un scurt program de cântece despre școală și școlari și cu promisiunea unor întâlniri viitoare. (Corina & Ovi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În vizită la patenerii de proiect de la școala nr. 16.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:23:54 Ora standard a Europei de Est