Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Socializarea copiilor de etnie romă

La Grădinița de vară de la Oșorhei

Socializarea copiilor de etnie romă

Proiectul „Grădinițe de vară” pentru copiii de etnie romă se bucură de succes în localitatea Oșorhei, prezența, interesul și progresul fiind într-o permanentă creștere. De la cinci-șase copii, în primele două-trei zile, în următoarele cinci-șase zile s-a ajuns să se dubleze, iar în 16 august, la ora vizitei noastre, erau prezenți peste 20.

Institutoarea Georgeta Druță (educatoare voluntară de la Grădinița nr. 27 din Oradea) explică această prezență frumoasă prin creșterea interesului părinților.
„Cred că într-un asemenea demers educațional, ar trebui să se înceapă cu educarea, convingerea și ambiționarea părinților, iar perioada de 20 de zile în care se desfășoară aceste activități de socializare și de pregătire a copiilor de etnie romă pentru școală este mult prea scurtă pentru a se obține progrese notabile, cunoscându-se faptul că priceperile și deprinderile elementare de scriere și de conduită se formează în timp.”
Ce învață, de fapt, copiii în cele douăzeci de zile. Multe de toate. Mai întâi trebuie să se obișnuiască să stea pe scăunele, la măsuțe, să fie atenți și să asculte ce li se spune, să execute mișcări simple de mobilitate a corpului (brațelor) prin joc organizat frontal, însoțit de cântec. Iar pe baza programului „Un șotron și zece picături de apă”, primit de la Asociația Ovidiu Rom, pachet educațional pilotat în cadrul grădinițelor de vară, copiii învață în fiecare zi câte o poveste, însușindu-și astfel, prin exerciții grafice, numerația de la 1 la 10. Prin activități concrete sub formă de joc, folosind foarte mult material didactic, ei descoperă „secretul” unor meserii, jucându-se de-a croitorul și croitoresele, de-a tâmplarul, cofetarul și bucătarul, de-a vânzătorul și cumpărătorul. Folosind monede și bancnote, ei învață să le cunoască valoarea, dar și să numere și să socotească. Alfabetul vesel, Tabloul meu preferat , Magazinul de rochii, Acvariul cu pești… sunt teme cu subiecte concrete și interesante care le stârnesc interesul și curiozitatea, dar și un bun prilej pentru a deprinde elemente grafice de scriere prin desen și pictură.
Să mai spunem că în activitatea de la clasă, Georgeta Druță este sprijinită de două reprezentante ale comunității de romi,Camelia Macai, reprezentanta tinerilor și Cristina Varga, iar opt dintre copiii prezenți la cursuri vor intra la toamnă în clasa I. (Ov. Dan)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Socializarea copiilor de etnie romă).

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 19 aprilie 2019