Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„ARACIP nu acordă stimulente angajaților săi!”

Dezmințire

„ARACIP nu acordă stimulente angajaților săi!”

ARACIP și Ministerul Educației dezmint categoric informațiile referitoare la acordarea preferențială a unor stimulente angajaților MECTS.

Președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), domnul Șerban Iosifescu, dezminte categoric informațiile apărute în presa centrală, potrivit cărora unii dintre angajații ARACIP, instituție subordonată MECTS, ar fi primit preferențial stimulente. Domnul Șerban Iosifescu deplânge abordarea neprofesionistă a presei centrale și titlurile tendențioase.
Pentru corecta informare a publicului, ne vedem obligați să facem următoarele precizări:
*ARACIP nu acordă stimulente angajaților săi. În cadrul ARACIP salarizarea se efectuează conform Legii 330/2009 și a grilei de salarizare aferente;
*ARACIP implementează, începând cu luna noiembrie a anului 2008, proiectul strategic ,,Dezvoltarea sistemului de management și de asigurare a calității în învățământul preuniversitar" (ID 2984), în cadrul cererii de propuneri de proiecte strategice POS DRU „Educație mai bună pentru toți", din fonduri europene. Întrucât veniturile provenind din prefinanțarea aferentă proiectului au fost epuizate, în perioada noiembrie 2009 - aprilie 2010, nu s-au mai putut efectua plăți în cadrul acestui proiect.
*Datorită deblocării plăților aferente acestor proiecte, în mandatul domnului ministru Daniel Petru Funeriu, plățile restante corespunzând lunilor noiembrie - decembrie 2009 și ianuarie - aprilie 2010 au fost efectuate cumulativ, într-o singură lună (aprilie 2010), cu respectarea următoarelor prevederi legale: Ordinul Ministrului Muncii Familiei și Protecției Sociale nr. 12/2010 privind modificarea Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr. 2548/2009 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale pentru obiectivul convergență.
*Menționăm faptul că venitul net lunar al experților din proiect pentru derularea activităților acestui proiect variază între aproximativ 1900 și 3500 lei net, aceste sume fiind acordate în baza unor contracte de muncă, potrivit reglementărilor legale în vigoare privind implementarea proiectelor finanțate din fonduri structurale (Ghidul solicitantului, aprobat prin ordin al ministrului muncii, cu completările și modificările ulterioare).
Prin urmare, sumele vehiculate în articolul intitulat ,,Protejații lui Funeriu primesc stimulente de sute de milioane” nu reprezintă nici prime, nici stimulente, pe care ARACIP, de altfel, nu le-a acordat niciodată, ci venituri cumulate pe mai multe luni, în cadrul unor proiecte europene de succes, conducând astfel la  creșterea ratei de absorbție a fondurilor europene.
În cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului se monitorizează situația salarizării și orice abatere de la litera legii va fi sancționată, conform prevederilor legale în vigoare. De asemenea, dorim să precizăm că vehicularea unor astfel de informații tendențioase și a unor titluri mincinoase, au ca singur scop manipularea opiniei publice, în detrimentul unei corecte informări a acesteia.
Conducerea ARACIP va demara procedurile de cercetare administrativă, în vederea identificării angajatului care a făcut publice date de natură să prejudicieze celelalte categorii de personal din cadrul ARACIP, precum și imaginea instituției. Precizăm faptul că protecția datelor cu caracter personal este reglementată de Legea 677/2001.
(Biroul de presă)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:28:54 Ora standard a Europei de Est