Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Mici și mari în zi de toamnă”

Vineri, la școala „Dimitrie Cantemir”

„Mici și mari în zi de toamnă”

Zâna Toamna, fiica cea bogată a bătrânului an, și-a etalat, vineri (29 octombrie 2010), toată bogăția-i de roade, în sala clasei a IV-a de la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” din Oradea.

Pe două mese plasate în fața clasei, erau rânduite fructele și legumele proaspete ale toamnei, dar și borcanele cu compoturi, salate și murături. Pe jos, un covor de frunze, iar lateral, măria sa, stiuletele de porumb, cu haina-i zdrențuită, precum și balotul de paie...
La un semn, elevii clasei, deghizați în legume și verdețuri uriașe, supradimensionate, au inundat sala, însoțiți de învățătoarea lor, prof. Doina Lung. Vânăta, păstaia, roșia, cartoful, varza, morcovul, dovleacul... și-au prezentat povestea și compozițiile proprii, în versuri sau proză, în fața partenerilor de proiect, preșcolarii din grupele mari pregătitoare ale grădinițelor nr. 22, 25 și 46 (directori: Lidia Șandor-Costea, Marioara Ile și Rodica Ștef), însoțiți de educatoarele grupelor: Diana Michile, Tamara Murgui, Maria Jurec ( de la Grădinița nr. 22), Felicia Gui, Florina Simona Popa, Kozma Judit, Rozsnyai Monika (de la Grădinița nr. 25), Ana Pantea, Teodora Cicort, Chillik Hajnalka, Cseros Hajnalka și Zahui Agota (de la Grădinița nr. 46 și structura sa, Grădinița nr. 18).
La spectacol au luat parte și alte două personaje antologice, harnica furnică și maestrul greiere, care au dialogat în fața copiilor.
Lecția-spectacol despre toamnă a fost bine condusă de Doina Lung, care, din când în când, lansa provocări preșcolarilor, invitându-i la dialog, în recunoașterea și nominalizarea personajelor, în identificarea fructelor și legumelor, copoturilor și salatelor expuse pe cele două mese.
Activitatea a avut ritm și rimă, dar și o eficiență maximă datorită belșugului de materiale și produse naturale, având în vedere gândirea intuitiv concretă a preșcolarilor, deveniți școlari pentru circa două ore.
„Totul a îmbrăcat haina unei invitații sugestive”
La reușita activitate au participat cu mult drag și directorii școlii gazde, prof. Anca Teodora Codău și Szekely Erzsebet, care s-au arătat încântate de prestația elevilor dnei Doina Lung, dar și de drăgălășenia și deschiderea manifestate de partenerii de proiect; proiect care se derulează cu succes, an de an, cu grădinițele învecinate, dar nu numai.
„Vinerea trecută, dna învățătoare și elevii au fost oaspeții și invitații partenerilor de la Grădinița nr. 25, iar astăzi sunt gazde bune și grațioase pentru reprezentanții celor trei grădinițe. Cu siguranță, spectacolul și toată bogăția toamnei care a inundat sala de clasă au produs efectul scontat în mintea și sufletul preșcolarilor. Totul a îmbrăcat haina unei invitații sugestive, pregătind în același timp copiii pentru impactul cu școala, pentru satisfacerea curiozității, dar și mândriei lor de viitori școlari. Gândirea lor preponderent intuitiv concretă a fost alimentată și activată din plin în lecția-spectacol ținută cu măiestrie de doamna învățătoare Doina Lung, elevii săi fiind și artiști de primă mână, care alcătuiesc ansamblul folcloric „Mugurelul”. An de an, ei ne reprezintă cu cinste pe toate scenele locale, județene, naționale, dar și internaționale”, ne-a declarat doamna director, profesor Teodora Codău.
La despărțire, preșcolarii s-au pozat cu greierele și furnica, dar și cu alte personaje de marcă ale gazdelor. Nimeni nu a plecat cu mâna goală, pentru că școlarii au pregătit pentru fiecare un mic dar din bogăția toamnei.
Cu siguranță, preșcolarii vor povesti acasă câte au aflat și câte au văzut vineri  la Școala „Dimitrie Cantemir”. E și aceasta o excelentă modalitate de a-ți face reclamă și de a-i impresiona pe viitorii școlari. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Mici și mari în zi de toamnă”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:11:26 Ora de vară a Europei de Est