Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Magia naturii ne invită la joacă”

Miercuri, lansarea proiectului Comenius

„Magia naturii ne invită la joacă”

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea, în parteneriat cu școlile speciale The Bridge School Business and Enterprise College, Telford, din Marea Britanie, Schule am Beilstein - Schule mit dem Förderschwerpunkt ganzheitliche Entwicklung, Kaiserslautern, Germania și Szkola Podstawowa nr 11 Oddzialami Integracyjnymi, Katowice, din Polonia, a lansat, miercuri (3 noiembrie 2010), proiectul „Magia naturii ne invită la joacă”.

Deschiderea oficială a proiectului a fost onorată de participarea gneralului adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Nicolae Ungur, bun cunoscător al programelor și proiectelor implementate în școlile speciale din Oradea și județul Bihor. Reprezentantul I.S.J. Bihor a felicitat partenerii pentru inițiativă și lansarea unui proiect pertinent, care își propune îmbunătățirea calității muncii cu elevii cu dizabilități din școlile partenere din Oradea, Marea Britanie, Germania și Polonia prin metodele și tehnicile de art-terapie.
Trei ateliere de lucru
Activitățile principale ale proiectului, privite prin prisma primei reuniuni de la Oradea, au fost structurate pe trei ateliere de lucru: 1.confecționarea unor instrumente muzicale din materiale naturale sau reciclabile 2. confecționarea jucăriilor din materiale naturale sau reciclabile 3. confecționarea jucăriilor tradiționale și instruirea elevilor privind jocurile tradiționale specifice culturii.
Aceasta ca urmare a faptului că în instituțiile școlare pentru elevi cu dizabilități, în cadrul activităților de predare-învățare se aplică diferite metode și tehnici de art-terapie, metode care includ: colajul, decupajul, modelajul, pictura și meloterapia; utilizarea ludoterapiei ca metodă de instruire, folosind jocurile și jucăriile tradiționale, confecționate din materiale naturale și educarea elevilor privind îngrijirea și protecția mediului/naturii (prin confecționarea unor obiecte/jucării din materiale reciclabile).
„Prin implementarea acestui proiect, profesorii implicați vor face schimb de experiență, discutând și analizând tehnicile de predare - învățare din școlile partenere, din Marea Britanie, Polonia și Germania și cele românești, cu scopul de a îmbunătăți procesul de predare-învățare realizat cu elevii cu cerințe educative speciale.
Prin participarea la activitățile din cadrul proiectului, elevii vor avea posibilitatea de a îmbina utilul cu plăcutul; își vor dezvolta motricitatea, abilitățile psihomotrice, funcțiile cognitive și toate funcțiile psihice, prin realizarea unor jocuri, jucării și instrumente muzicale pe care le vor utiliza mai apoi în activități distractive. Totodată, elevii și profesorii vor avea prilejul să afle lucruri noi și interesante despre colegii lor și țara căreia îi aparțin”, a declarat Angela Marușca, director al C.S.E.I. „Orizont”. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Magia naturii ne invită la joacă”.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 10:11:44 Ora de vară a Europei de Est