Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Îmbunătățirea calității sistemului de educație timpurie a copiilor

Programul de mentorat al personalului din grădinițe contribuie la

Îmbunătățirea calității sistemului de educație timpurie a copiilor

După cum se cunoaște programul de mentorat al personalului din grădinițe se desfășoară la nivel național, în toate grădinițele din țară, timp de trei ani, în perioada 2009-2011, și se adresează tuturor resurselor umane care lucrează în grădinițe (personal didactic, consilieri, asistenți medicali, îngrijitori, manageri).

La Centrul CRED de la grădinița din Aleșd (centru condus de prof. Emilia Blaga), unde programul de mentorat a fost coordonat de doamna profesor Cornelia Româneac, au participat 16 educatoare, din 14 grădinițe din zona Aleșd. Din cea de-a treia grupă au făcut parte educatoarele din: Borod, Borozel, Valea Mare de Criș, Cornițel, Valea Borodului, Remeți, Bulz, Bulz-Pustă, Munteni, Remeți-Poiană, Lugașu de Sus, Lugașu de Jos, Aștileu și Peștiș, respectiv: Teodora Alina Þepele, Veturia Cuc, Viorica Florica Bradea, Florica Laura Cuc, Livia Maria Degău, Paula Ioana Damian, Laura Lenuța Popa, Nicoleta Ana Lazăr, Mariana Duma, Daniela Cristea, Ioana Cipleu, Ionela Mihaela Golban, Florentina Adriana Fildan, Ancuța Florina Puie, Florina Ramona Abrudan și Florina Cuc.
Programul are la bază documente care au fost elaborate recent la nivel de sistem (revizuirea curriculumului pentru educația timpurie a copiilor de la 3 la 6/7 ani și ghidul de bune practici).
„Programul este acompaniat de alte măsuri care contribuie la îmbunătățirea calității sistemului de educație timpurie a copiilor de la 3 la 6/7 ani, cum ar fi reabilitare/ construcții de noi grădinițe, precum și dotarea grădinițelor cu materiale didactice specifice copilului.
Programul se realizează cu ajutorul a șapte module de formare, fiecare având grupuri țintă diverse”, după cum aveam să aflăm de la prof. Cornelia Româneac, mentor-formator (național).
„Conținuturile cuprind ca teme mari: concepte de bază ale educației timpurii, specificul dezvoltării copilului între 3 și 7 ani, specificul abordării globale a dezvoltării copilului, specificul învățării la vârste mici, rolul adultului în interacțiunea cu copilul, pregătirea pentru școală, aspecte privind sănătatea, igiena și nutriția copilului mic, managementul grădiniței, educație parentală, consilierea copiilor mici și a familiilor acestuia”, a adăugat interlocutorul nostru.
Să mai spunem că la finalul pregătirii, cele 90 de ore de formare sunt transformate în câte 25 de credite pentru fiecare educatoare. Dincolo de acest câștig (pentru educatoare), adevărații beneficiari ai programului de mentorat sunt cei 307 copii de la cele 14 grădinițe din zona Aleșd. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Îmbunătățirea calității sistemului de educație timpurie a copiilor.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 9 aprilie 2020