Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Primul Halloween la Sîntandrei

Totul are un început

Primul Halloween la Sîntandrei

Știm că românului îi place să sărbătorească cât mai mult și din acest motiv este atât de receptiv la sărbătorile occidentale.
De ceva timp și Halloweenul este o sărbătoare așteptată de românii inventivi (românii cu alte viziuni și concepții - vorba unora).

Așadar, și noi, cei de la Școala cu clasele I-VIII din Sîntandrei, am pus de un carnaval de Halloween.
Acțiunea s-a vrut a fi, în primul rând, o dovadă de solidaritate cu doamna Clela Reed, voluntară a Corpului Păcii, venită pentru doi ani la Sîntandrei să ne învețe limba și obiceiurile americane. În al doilea rând, a fost un prilej de a experimenta împreună cu elevii și comunitatea ceva nou.
Doamna Clela Reed s-a ocupat din timp de elevii școlii noastre, învățându-i despre istoricul sărbătorii, obiceiuri, rețete culinare specifice perioadei, jocuri amuzante, figurine ce fac celebră sărbătoarea Halloweenului.
Ideea principală a fost aceea de a determina imaginația copiilor să explodeze în crearea de costume, sculptarea dovlecilor, decorarea dulciurilor, procurarea sau confecționarea recuzitei etc.
Am procedat cum se procedează, am informat lumea, comunitatea, cu ajutorul unor fluturași chiar modești pentru impactul ce l-au produs.
În seara de 29 octombrie 2010, la ora începerii carnavalului, sala Căminului Cultural din Sîntandrei era arhiplină.
Persoane de toate vârstele, personaje cu zecile și bună dispoziție...
Chiar și o persoană în vârstă, imobilizată într-un scaun cu rotile, a ținut să fie alături de noi în acea seară.
Programul carnavalului a fost atipic programelor cu care au fost obișnuiți până acum cei din Sîntandrei.
Concomitent pe mai multe “ateliere”
Toate activitățile s-au desfășurat concomitent. Localul nu a avut un spațiu care să rămână nefolosit. Într-un colț, se juca bingo (cu tematică de Halloween), coordonat de doamna Clela Reed, în alt colț, copiii se întreceau în a scoate cu gura cât mai multe mere dintr-un vas plin cu apă, monitorizați de dra prof. Clonda Veronica, în alt colț, piticii comunei așteptau la rând pentru pictura pe față, aplicată de prof. Mezea Andrada și Dubere Alexandra. În altă zonă a sălii, câteva eleve vindeau prăjiturile aduse și făcute tocmai de către elevii școlii noastre (ajutați de mămicile lor). Ne-am gândit astfel la o formă cât mai civilizată de a strânge fonduri pentru viitoarele activități de acest gen, încercând să sfidăm criza. Nu departe de masa juriului, prezentatorii (Carmen și Cristian) vorbeau mulțimii despre planurile serii. Dovlecii sculptați de elevi înconjurau scena asemeni unor paznici de neînduplecat.
Până și jurații au purtat costume de carnaval: doamnele Dubere Alexandra și Belteghi Simona erau vrăjitoarele cu pălării roșii, iar domnul director, Ban Sorin,  vrăjitorul cu pălărie albastră. Ei au jurizat, dar au și înmânat premiile oferite de doamna Cseh (cea care are un magazin vizavi de școală). Pe această cale o declarăm sponsorul oficial al școlii noastre.
Momentul de senzație al serii a fost dansul Thriller. Pe o coregrafie de cinci minute, elevii din clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a au transmis publicului starea de care era nevoie pentru a fi 100% Halloween. Coregrafia a aparținut drei prof. Mezea Andrada (împreună cu cei ce au dansat).
Așa încât, zecile de zombies, prințese, spidermani, vrăjitoare, crăiese ale zăpezii, diavolițe și drăcușori s-au simțit exact ca la carnaval.
Mulțumim Consiliului local care ne-a oferit sala, mulțumim domnului prof. Radu Negruț pentru sonorizarea excelentă și  tuturor celor care au participat la primul carnaval de Halloween desfășurat la Sîntandrei. (Andrada Mezea)

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 04:59:28 Ora standard a Europei de Est