Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala „Avram Iancu” din Oradea a obținut Steagul Verde

Programul internațional Eco-Schools

Școala „Avram Iancu” din Oradea a obținut Steagul Verde

Participarea unităților școlare la Programul internațional Eco-Schools reprezintă oportunitatea realizării unor acțiuni instructiv-educative complexe, cu implicarea activă a elevilor, cadrelor didactice, a părinților și cu un ecou important în rândul comunității locale.

Eco-Schools este un program pentru managementul mediului și certificarea școlilor care-l implementează, coordonat la nivel internațional de Fundația de Educație pentru Mediul Înconjurător (FEE), ce reunește 68 de organizații din 58 de țări, care acționează la nivel național în domeniul educației pentru o dezvoltare durabilă.  Dintre acestea ,în anul 2010, 48 de țări au implementat Programul mondial ECO-Școala. Pe plan mondial, programul este susținut de Uniunea Europeană și UNEP (Programul Națiunilor Unite pentru Mediu). programul Eco-Școala a debutat pe mapamond ca program – pilot, în anul 1994, pornind de la necesitatea implicării tinerilor în găsirea de soluții la provocările impuse de dezvoltarea durabilă la nivel local. Astăzi, participă 32.156 de școli din lume, din care 9.898 dețin Certificat de Eco-Școală și Steagul Verde. Un număr de 9.125.460 de copii și tineri, 628.005 de cadre didactice și 5. 013 autorități locale dezvoltă acest program în lumea întreagă.
În România, programul Eco-Școala a debutat în anul 1999, cu doar cinci școli-pilot, ajungându-se în 2009 la 424 de unități școlare, sub coordonarea Centrului Carpato-Danubian de Geologie (CCDG), în calitatea de membru cu drepturi depline al FEE. De-a lungul timpului, circa 600 de unități școlare (grădinițe, școli gimnaziale, licee, colegii, grupuri școlare, școli speciale, cluburi sau palate ale copiilor) din România au derulat programul, la finalul anului școlar 2009/2010 fiind active un număr de 381.
Pentru susținerea programului, CCDG a încheiat parteneriate cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Ministerul Mediului, Instituția Prefectului municipiului București, Agenția pentru Protecția Mediului și alte instituții.
Din octombrie deținem Steagul Verde    
La finele lunii octombrie 2010, elevii și cadrele didactice de la Școala cu clasele I-VIII Avram Iancu” din Oradea au avut un motiv de bucurie și împlinire profesională. Cu toții ne-am adunat în curtea școlii pentru a marca un eveniment de excepție: școala noastră a obținut Steagul Verde, fiind prima ECO-Școală gimnazială din județul Bihor. La arborarea Steagului Verde a luat cuvântul doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu, cea care a susținut toate acțiunile educative intreprinse în acest program. Doamna director i-a felicitat atât pe cei ce au îndrumat activitățile, cât și pe protagoniștii și câștigătorii marelui „trofeu”, elevii școlii, care au răspuns promt „provocărilor”, implicându-se activ. Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a fost prezentă doamna inspector educativ, prof. Florina Făgădar, care a apreciat munca, dăruirea și curajul alor noștri. Coordonatorul pe școală, responsabil cu acest program, domnișoara prof. Cîrciumaru Steliana (sufletul acestei inițiative), a făcut o succintă prezentare a participării elevilor școlii noastre la acest program, după care a răsplătit, atât cadrele didactice, cât și elevii (agenții eco), cu frumoase diplome. Celor de la Eco-Școala cu clasele I –VIII „Avram Iancu”, Oradea nu le rămâne decât să demonstreze prin comportament (disciplină și curățenie) că sunt demni de această recunoaștere, de acest titlu și să cinstească prin fapte Steagul Verde! (Monica Toader)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:50:15 Ora de vară a Europei de Est