Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Formarea de priceperi și deprinderi necesare integrării lor în școală și în comunitate

Grădinița „Elim” din Hotar

Formarea de priceperi și deprinderi necesare integrării lor în școală și în comunitate

Grădinița „Elim” din Hotar funcționează ca instituție de învățământ preșcolar din anul 1996, având un partener extern, ca și sponsor: Crișul Trust din Anglia.

 În primii doi ani, am funcționat cu o singură grupă de copii, dar din cauza numărului mai mare de copii dornici să frecventeze grădinița noastră, am ajuns la două grupe combinate: mică- mijlocie și mare-pregătitoare.
De la început, ne-am bucurat de sprijin din partea Bisericii Baptiste și a cetățenilor din Hotar. Mobilierul, materialele didactice și de joc cu care ne-am început activitatea au fost donate de persoane fizice din zonă, chiar de către copii, care au încurajat și sprijinit în acest fel procesul de educare a preșcolarilor.
 În perioada 1998-2006, grădinița a fost filială a fundației Spurgeon România, alături de alte 12 grădinițe din țară și Republica Moldova. Personalul grădiniței a fost format începând din acel moment din două cadre didactice și o îngrijitoare. De-a lungul anilor, au muncit în grădinița noastră: Ramona Drimbea, Olimpia Pop, Mariana Banc - educatoare, Ileana Chirilă - îngrijitoare, precum și voluntari: Ovidiu Drimbea - inginer, Zorica Gheorghiaș, Alexandru Gheorghiaș, Anca Pleș, Miere Crina-profesori de engleză, Pavel Drimbea-șofer.
 De trei ani, activitatea grădiniței noastre este coordonată de Asociația Spurgeon Bihor, timp în care preocuparea noastră de bază a rămas aceeași: echiparea copiilor, formarea de priceperi și deprinderi necesare integrării lor în școală și în comunitate. Beneficiarul direct - copilul, dar și calitatea actului didactic, perfecționarea cadrelor didactice sunt obiectivele pe care le urmărim zi de zi.
În abordarea noii programe pentru învățământul preșcolar, grădinița noastră ia în considerație modalitățile de armonizare a politicii educaționale cu cerințele și nevoile comunității locale.
 Programul respectă legislația în vigoare, Legea Învățământului, Regulamentul de funcționare a învățământului preșcolar, precum și Ordine și Decizii ale forurilor superioare.
Grădinița, ca parte integrantă a învățământului preuniversitar, are scopul de a oferi copiilor aflați la vârstă preșcolară condițiile necesare pentru o dezvoltare normală și deplină. În planul curriculumului educația preșcolarului urmărește:
obiective cognitive de limbaj; obiective psiho-motorii și de educare fizică armonioasă; obiective de educare a afectivității; obiective ale educării esteticului; obiective ale educației pentru societate.
Misiunea noastră
Dorim să satisfacem nevoia fiecărui copil de a fi iubit, apreciat, de a se simți important, folositor.
 Modelarea caracterului, formarea personalității, dobândirea deprinderilor, abilităților și a competențelor specifice educației timpurii, precum și dezvoltarea creativității prin comunicare în sinceritate, dragoste creștină și responsabilă, este misiunea pe care o vom duce la îndeplinire cu responsabilitate și dăruire.
 (instit. Ramona Drimbea)
 Concurs pentru un post de educatoare
Consiliul director al Asociației SPURGEON Bihor, care patronează Grădinița „ELIM” din Hotar, anunță concurs în data de 16 noiembrie 2010 pentru ocuparea unui post vacant de educatoare la Grădinița din Hotar.
Concursul va avea loc marți, 16 noiembrie 2010, la ora 14.00.
Pentru alte detalii, contactați conducerea grădiniței (adresa: sat Hotar, nr. 64, tel. 0745/ 572.157, cod 417 606, județul Bihor).
P.S.Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Formarea de priceperi și deprinderi necesare integrării lor în școală și în comunitate.

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 10:51:44 Ora standard a Europei de Est