Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Diseminare și lansare de proiect

Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Grupul Școlar „Ioan Bococi” a organizat, miercuri, 10 noiembrie 2010, o activitate complexă de lansare a noilor proiecte care se vor desfășura începând din acest an școlar, precum și diseminarea primului an de activități a proiectului de parteneriat multilateral Comenius aflat în plină derulare.

La manifestare au participat invitați din partea Consiliului Județean Bihor (dna Lucia Pantea - Serviciul Integrare Europeană și dl Robert Baidic - Direcția Dezvoltare și Implementare Proiecte), de la Uniunea Femeilor Bihor (dna Voichița Raț), directori sau reprezentanți ai unităților școlare partenere, CSEI nr . 1 (dna Carmen Ilisie - director adjunct, și dna Teodora Pantazi - responsabil proiecte), Grupul Școlar „George Barițiu” (dna Alina Vesa) CSEI „Orizont” (dna Angela Marușca - director și dna Elena Erdeli - director adjunct), Colegiul Tehnic „Transilvania” (dna Antigona Abrudan).
„Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”
Cu acest prilej au fost lansate proiectele: „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale” (un proiect  Grundtvig - parteneriat pentru învățare, între patru țări europene: Spania (coordonator de proiect), Italia, Turcia și Romania (Oradea și Craiova).
Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea  prin E-learning - folosind programul Moodle – a materialelor și strategiilor necesare pentru educația adulților într-un cadru multicultural.
 Proiectul va oferi posibilitatea de a dobândi abilități, tehnici și metodologii de predare practică șansa de a coopera cu alte instituții, cu profesori și formatori din țările participante, schimbul de bune practici, precum și  oportunitatea creșterii calității actului instructiv-educativ. Prima reuniune de proiect va avea loc în Spania, în perioada 22-26 noiembrie 2010.
„Îmbunătățirea calității educației prin promovarea metodelor moderne de predare-învățare” este un proiect de mobilitate Leonardo da Vinci VetPro – care va oferi oportunități cadrelor didactice de a lua contact cu un sistem descentralizat de formare profesională dintr-o țară (Marea Britanie - Irlanda de Nord) cu o puternică experiență educațională în Uniunea Europeană.
În urma procesului de selecție, 10 cadre didactice – din aria curriculară Tehnologii - vor participa în martie 2011 la stagiul de pregătire profesională la North West Academy- Londonderry, Marea Britanie-Irlanda de Nord.
Acest proiect este o necesitate pentru cadrelor didactice responsabile cu predarea și instruirea elevilor deoarece  prin schimbul de experiență și dezvoltarea profesională a acestora vor putea să identifice noi metode moderne de predare care vor duce la creșterea calității procesului educațional.
Proiectele sunt realizate cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - Programele Sectoriale Grundtvig și Leonardo da Vinci - Programul de Învățare pe tot Parcursul Vieții.
Diseminarea proiectului Comenius
Diseminarea proiectului Comenius a constat în prezentarea unui material cu activitățile și reuniunile de proiect desfășurate în perioada octombrie 2009 - iunie 2010, precum și un material despre reuniunea de proiect desfășurată în perioada 28 septembrie - 3 octombrie 2010, care a avut loc la Zawiercie – Polonia, la școala parteneră. Proiectul este un parteneriat multilateral între 10 școli din opt țări europene (Portugalia este coordonator de proiect).
Echipa Grupului Școlar „Ioan Bococi”, formată din două cadre didactice și doi elevi, s-a întâlnit cu directori, profesori, coordonatori și elevi din țările implicate în proiect.
Pe parcursul celor șase zile de proiect, a fost organizată o serie de activități: prezentarea materialelor pregătite –pe diferite teme, întâlniri cu autoritățile locale, diseminarea primului an de parteneriat, stabilirea activităților pentru noul an de proiect, vizite de documentare. Pentru reuniunea din Polonia, echipa de proiect a pregătit: Evaluarea externă a școlii (prezentare ppt); familia în țara mea (Nunta – prezentare ppt); o lecție de limba română cu o clasă de elevi polonezi; realitatea școlii (prezentarea rezultatelor chestionarelor aplicate elevilor, profesorilor, diriginților și părinților). Cu această ocazie, coordonatorul portughez al proiectului (dl Luis Militao) a anunțat calificativele obținute pentru primul an de proiect, în urma evaluării de către Agenția portugheză, iar din cele 10 școli participante, calificativul „foarte bine” a fost obținut doar de patru dintre ele, printre care ne numărăm și noi”, ne-a declarat prof. Mihaela Popovici (directorul adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi”), coordonatorul de proiect. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 22:59:14 Ora standard a Europei de Est