Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Diseminare și lansare de proiect

Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Grupul Școlar „Ioan Bococi” a organizat, miercuri, 10 noiembrie 2010, o activitate complexă de lansare a noilor proiecte care se vor desfășura începând din acest an școlar, precum și diseminarea primului an de activități a proiectului de parteneriat multilateral Comenius aflat în plină derulare.

La manifestare au participat invitați din partea Consiliului Județean Bihor (dna Lucia Pantea - Serviciul Integrare Europeană și dl Robert Baidic - Direcția Dezvoltare și Implementare Proiecte), de la Uniunea Femeilor Bihor (dna Voichița Raț), directori sau reprezentanți ai unităților școlare partenere, CSEI nr . 1 (dna Carmen Ilisie - director adjunct, și dna Teodora Pantazi - responsabil proiecte), Grupul Școlar „George Barițiu” (dna Alina Vesa) CSEI „Orizont” (dna Angela Marușca - director și dna Elena Erdeli - director adjunct), Colegiul Tehnic „Transilvania” (dna Antigona Abrudan).
„Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”
Cu acest prilej au fost lansate proiectele: „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale” (un proiect  Grundtvig - parteneriat pentru învățare, între patru țări europene: Spania (coordonator de proiect), Italia, Turcia și Romania (Oradea și Craiova).
Obiectivul principal al proiectului este dezvoltarea  prin E-learning - folosind programul Moodle – a materialelor și strategiilor necesare pentru educația adulților într-un cadru multicultural.
 Proiectul va oferi posibilitatea de a dobândi abilități, tehnici și metodologii de predare practică șansa de a coopera cu alte instituții, cu profesori și formatori din țările participante, schimbul de bune practici, precum și  oportunitatea creșterii calității actului instructiv-educativ. Prima reuniune de proiect va avea loc în Spania, în perioada 22-26 noiembrie 2010.
„Îmbunătățirea calității educației prin promovarea metodelor moderne de predare-învățare” este un proiect de mobilitate Leonardo da Vinci VetPro – care va oferi oportunități cadrelor didactice de a lua contact cu un sistem descentralizat de formare profesională dintr-o țară (Marea Britanie - Irlanda de Nord) cu o puternică experiență educațională în Uniunea Europeană.
În urma procesului de selecție, 10 cadre didactice – din aria curriculară Tehnologii - vor participa în martie 2011 la stagiul de pregătire profesională la North West Academy- Londonderry, Marea Britanie-Irlanda de Nord.
Acest proiect este o necesitate pentru cadrelor didactice responsabile cu predarea și instruirea elevilor deoarece  prin schimbul de experiență și dezvoltarea profesională a acestora vor putea să identifice noi metode moderne de predare care vor duce la creșterea calității procesului educațional.
Proiectele sunt realizate cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - Programele Sectoriale Grundtvig și Leonardo da Vinci - Programul de Învățare pe tot Parcursul Vieții.
Diseminarea proiectului Comenius
Diseminarea proiectului Comenius a constat în prezentarea unui material cu activitățile și reuniunile de proiect desfășurate în perioada octombrie 2009 - iunie 2010, precum și un material despre reuniunea de proiect desfășurată în perioada 28 septembrie - 3 octombrie 2010, care a avut loc la Zawiercie – Polonia, la școala parteneră. Proiectul este un parteneriat multilateral între 10 școli din opt țări europene (Portugalia este coordonator de proiect).
Echipa Grupului Școlar „Ioan Bococi”, formată din două cadre didactice și doi elevi, s-a întâlnit cu directori, profesori, coordonatori și elevi din țările implicate în proiect.
Pe parcursul celor șase zile de proiect, a fost organizată o serie de activități: prezentarea materialelor pregătite –pe diferite teme, întâlniri cu autoritățile locale, diseminarea primului an de parteneriat, stabilirea activităților pentru noul an de proiect, vizite de documentare. Pentru reuniunea din Polonia, echipa de proiect a pregătit: Evaluarea externă a școlii (prezentare ppt); familia în țara mea (Nunta – prezentare ppt); o lecție de limba română cu o clasă de elevi polonezi; realitatea școlii (prezentarea rezultatelor chestionarelor aplicate elevilor, profesorilor, diriginților și părinților). Cu această ocazie, coordonatorul portughez al proiectului (dl Luis Militao) a anunțat calificativele obținute pentru primul an de proiect, în urma evaluării de către Agenția portugheză, iar din cele 10 școli participante, calificativul „foarte bine” a fost obținut doar de patru dintre ele, printre care ne numărăm și noi”, ne-a declarat prof. Mihaela Popovici (directorul adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi”), coordonatorul de proiect. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Grupul Școlar „Ioan Bococi” – calificativul „foarte bine”!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:27:06 Ora de vară a Europei de Est