Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Suntem îndrăgostiți de povești

We are in love with fairy tales

Suntem îndrăgostiți de povești

La Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, a avut loc, vineri (12 noiembrie 2010), lansarea parteneriatului școlar multilateral Comenius “We are in love with fairy tales” („Suntem îndrăgostiți de povești”), proiect finanțat de Comisia Europeană prin intermediul ANPCDEFP.

La proiect (care se derulează în perioada august 2010 - iulie 2012) participă șase școli din cinci țări europene: Lituania (școala coordonatoare), România (cu școli din Oradea și Arad), Polonia, Turcia și Grecia.
Proiectul își propune: dezvoltarea creativității și imaginației la elevii din clasele primare prin crearea, ilustrarea și punerea în scenă a poveștilor; educarea în spiritul poveștilor tradiționale din folclorul național și internațional; demonstrarea (printr-o cercetare) a importanței poveștilor în dezvoltarea personalității copiilor; compararea și înțelegerea sistemelor educaționale din țările partenere.
Pentru realizarea acestor obiective, partenerii și-au propus: vizite de proiect și schimburile de profesori; prezentarea școlilor, a țărilor partenere și a culturii acestora; alegerea (de către fiecare țară parteneră) a unei povești tradiționale, al cărei rezumat va fi tradus în limba engleză; prezentarea pe scenă și filmarea poveștii tradiționale alese; realizarea unui schimb de povești, discutarea și analizarea acestora; crearea unor povești în limba proprie și ilustrarea lor de către elevi; realizarea unor schimburi și expoziții cu poveștile ilustrate.
Prima activitate – în Lituania
În octombrie 2010, a avut loc prima activitate: vizita de proiect la școala coordonatoare din Lituania - Raseiniu rajono Ariogalos gimnazija, unde au fost prezente patru cadre didactice de la C.S.E.I. nr. 1 Oradea.
Partenerii de proiect și-au propus drept produse finale: un Logo al  proiectului, un pliant, publicarea unei cărți cu poveștile tradiționale din țările partenere, realizarea unui DVD (cuprinzând filmările poveștilor tradiționale din fiecare școală parteneră), realizarea unei expoziții itinerante cu poveștile create și ilustrate, care va circula prin toate țările partenere și care va fi expusă nu doar în școli, ci și în locuri publice, o cercetare privind importanța poveștilor în dezvoltarea personalității copiilor și o pagina web a proiectului.
Diseminarea parteneriatului școlar multilateral Comenius „Learning by doing, living by working”
Ca urmare a activității susținute în domeniul implementării proiectelor europene, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea a primit pentru a treia oară, consecutiv, titlul de „Școală europeană”.
Și în prezent, la C.S.E.I. nr.1, se desfășoară, în paralel, două astfel de proiecte, după cum aveam să aflăm de la psihoped. Teodora Pantazi - coordonator de proiecte /responsabil proiecte și programe comunitare. Lansarea de vineri a noului proiect a constituit un bun prilej pentru diseminarea activităților primului an de proiect ale parteneriatului școlar multilateral Comenius aflat în derulare „Learning by doing, living by working” („Învățăm făcând, trăim muncind”). Printre cele mai importante activități realizate în cadrul acestui proiect, coordonat de CSEI nr. 1 și având ca parteneri școli speciale și școli de masă cu elevi integrați din: Polonia, Portugalia, Italia, Spania, Anglia și Bulgaria, au fost: participarea la vizite de proiect și schimburi de profesori în Anglia (octombrie 2009), Italia (mai 2010) și Portugalia (iunie 2010), organizarea unei schimb de profesori cu participarea elevilor (în februarie 2010) și a unei vizite de proiect (octombrie 2010) în România, Festivalul cultural internațional „Special Kids”, ediția a III-a,
competiția națională cu participare internațională la tenis de masă, Special Olympics, activități în cadrul ateliere de lucru pentru elevi...
De trei ori... „Școală europeană”!
Vineri, gazdele au fost onorate de participarea la manifestare a dnei inspector școlar de specialitate, prof. Doina Gyori (reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Bihor), a dlui Laurențiu Pășcuți - președintele comisiei sociale, director de cabinet, în cadrul Consiliului Județean Bihor, precum și a numeroși reprezentanți ai unităților de învățământ orădene partenere: prof. Angela Marușca – director și prof. Elena Erdeli de la C.S.E.I. „Orizont”, prof. Mihaela Popovici – director adjunct de la Grupul Școlar „Ioan Bococi”, prof. Alina Vese – directorul Grupului Școlar „George Barițiu”, prof. Ramona Vesa - responsabil proiecte și programe comunitare la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială, prof. Mihaela Băguț - responsabil proiecte și programe comunitare la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida, prof. Ioan Mocan – directorul Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” și nu în ultimul rând, prof. Maria Nan – directorul Grădiniței nr. 52 din Oradea.
În cuvântul său, doamna inspector Doina Gyori a felicitat conducerea centrului, coordonatorii de proiecte și echipele proiectelor pentru cel de-al treilea titlu de „Școală europeană”, iar reprezentantul C.J. Bihor, dl Laurențiu Pășcuți, a ținut să asigure gazdele de sprijin și pe mai departe din partea Consiliului Județean în derularea proiectelor școlare.
Despre scopul, obiectivele și activitățile proiectului au vorbit psihoped. Crina Pârcălab - coordonator de proiect, precum și prof. Violeta Bobotan, membru al echipei de proiect... (Teodora & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Suntem îndrăgostiți de povești.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:08:58 Ora de vară a Europei de Est