Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Prieteni mici, prieteni mari”

„În fiecare zi o faptă bună”

„Prieteni mici, prieteni mari”

Sunt două dintre proiectele educaționale despre care aveau să ne vorbească directorul Grădiniței Americano-Române „Crinul” din Oradea, profesor Maria Cioară, și profesor Claudia Morar - managerul instituției.

Trecând pentru prima oară pragul grădiniței, te încântă localul impunător cu săli spațioase, în care preșcolarii par și mai mici decât sunt, dar sprinteni și jucăuși, deloc stresați, datorită stilului de lucru adoptat de educatoare, cu învățare pe centre de interes, cu participare activă după preferință la un atelier sau altul, cu activitățile centrate pe copil, cu activități instructiv-educative care armonizează perfect cu cele recreativ-creative, de muzică și dans, pictură și construcții...
„În fiecare zi o faptă bună” este un proiect educațional care își propune să ajute copiii să înțeleagă ce e binele, adevărul, frumosul, să se întristeze pentru o floare ruptă sau pentru o aripă frântă, să-l ajute pe cel neputincios, să nu uite seara să-și împreuneze mânuțele și să intre în vis ca într-o grație, spunând „Tatăl Nostru...” Peste ani, mulțumirea noastră va fi mult mai mare, atunci când tânărul va fi mult mai bun, când în școli, pe stradă, în familie și oriunde în lume va fi mult mai puțină violență”, ne-a declarat doamna director, prof. Maria Cioară.
Echipa de implementare a proiectului este formată din: Claudia Morar – manager, Mihaela Dulcă, Oana Pantea și Ramona Valcan.
De subliniat este faptul că în cadrul proiectului, tinerele educatoare și-au propus nu mai puțin de 17 activități, de la „Întâmplări din grupa noastră” - moment artistic, la „Un copil politicos” – joc didactic, „În fiecare zi o faptă bună” – întâlnire cu pastorul, „Fapte bune, fapte rele” – relatări ale copiilor, „Cuvinte frumoase, cuvinte fermecate” – concurs, „Prietenul la nevoie se cunoaște” – povestire...    
„Prieteni mici, prieteni mari” este un proiect educațional de parteneriat cu Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea; responsabil – Claudia Morar, manager al Grădiniței „Crinul” și tot responsabil – Ioan Mihail Henciu, directorul școlii „Octavian Goga”; coordonator – prof. Liana Petruța; echipa de proiect: Claudia Morar, Mihaela Dulcă și Ioana-Codruța Cioară.
„Prin derularea proiectului educațional „Prieteni mici, prieteni mari” ne propunem să obișnuim copiii să dezvolte relații constructive cu semenii lor, să trăiască stări afective pozitive împreună cu colegii, să-și exteriorizeze și să-și împărtășească preocupările și interesul pentru anumite subiecte, aducându-i mai aproape pe copiii preșcolari de școlari.
Prin întâlnirile și acțiunile comune, copiii vor experimenta noi valențe ale prieteniei dintre cei mici, înțelegând și adoptând norme de conviețuire socială dezirabilă și adaptându-și comportamentul propriu la cerințele grupului cu care vin în contact.
Totodată, preșcolarii vor deduce singuri că școala este un loc în care nu trebuie să vină cu frică, ci unul atractiv. Ce le deschide porțile către o lume fascinantă, o lume a cunoașterii, dar în care vor și regăsi la alte standarde jocuri ale copilăriei, activități îndrăgite, eroi fascinanți...”, ne-a declarat prof. Claudia
Morar – managerul Grădiniței „Crinul”.
În calendarul activităților proiectului, am reperat nouă acțiuni comune: Memorarea unui fragment din poezia „Balada unui greier mic”, de G. Topârceanu, „Învățăm împreună” – „Câinele” (activitate în laboratorul AEL), „Nașterea Domnului Iisus Hristos” - program artistic, „Mihai Eminescu, Voievodul Stelar” – medalion literar, „Ce înseamnă a dărui” – convorbire; „E ziua ta, mămico!” – pregătirea unui program artistic, „De Paște” – ornarea oului de Paște...
Asistând la câteva activități desfășurate la toate cele trei grupe, atât în sălile de clasă, cât și în curte, am rămas plăcut impresionați de relația copil-educatoare, bazată pe multă afectivitate reciprocă, înțelegere și relaționare conștientă, în deplină armonie, fără enervări și tensiuni, fără ridicări de ton și refuz... Să fie oare „divină” educatoare, privită ca o prințesă bună, ca o mamă iubitoare, care îi face toate poftele? (Ovidiu DAN)
Concurs pentru ocuparea a patru posturi vacante
Consiliul director al fundației AMROM Oradea ce patronează Grădinița „Crinul” din Oradea anunță concurs în data de 7 decembrie 2010, pentru ocuparea catedrelor vacante în unitatea de învățământ Grădinița „Crinul” din Oradea (str. Clujului nr. 6).
*trei posturi de educatoare
*un post de profesor de engleză-germană.
Relații privind întocmirea actelor necesare, la secretariatul din Oradea, str. Clujului nr. 6, de luni până vineri, între orele 9-15; alte informații la tel. 0745/581.380.
Termen de depunere a dosarelor: 29 nov. - 3 dec. 2010. Acte necesare: copii acte studii, buletin, certificat de naștere și căsătorie, CV, cerere de participare la concurs, în care se motivează de ce doresc ocuparea postului.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:29:37 Ora de vară a Europei de Est