Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„Prieteni mici, prieteni mari”

„În fiecare zi o faptă bună”

„Prieteni mici, prieteni mari”

Sunt două dintre proiectele educaționale despre care aveau să ne vorbească directorul Grădiniței Americano-Române „Crinul” din Oradea, profesor Maria Cioară, și profesor Claudia Morar - managerul instituției.

Trecând pentru prima oară pragul grădiniței, te încântă localul impunător cu săli spațioase, în care preșcolarii par și mai mici decât sunt, dar sprinteni și jucăuși, deloc stresați, datorită stilului de lucru adoptat de educatoare, cu învățare pe centre de interes, cu participare activă după preferință la un atelier sau altul, cu activitățile centrate pe copil, cu activități instructiv-educative care armonizează perfect cu cele recreativ-creative, de muzică și dans, pictură și construcții...
„În fiecare zi o faptă bună” este un proiect educațional care își propune să ajute copiii să înțeleagă ce e binele, adevărul, frumosul, să se întristeze pentru o floare ruptă sau pentru o aripă frântă, să-l ajute pe cel neputincios, să nu uite seara să-și împreuneze mânuțele și să intre în vis ca într-o grație, spunând „Tatăl Nostru...” Peste ani, mulțumirea noastră va fi mult mai mare, atunci când tânărul va fi mult mai bun, când în școli, pe stradă, în familie și oriunde în lume va fi mult mai puțină violență”, ne-a declarat doamna director, prof. Maria Cioară.
Echipa de implementare a proiectului este formată din: Claudia Morar – manager, Mihaela Dulcă, Oana Pantea și Ramona Valcan.
De subliniat este faptul că în cadrul proiectului, tinerele educatoare și-au propus nu mai puțin de 17 activități, de la „Întâmplări din grupa noastră” - moment artistic, la „Un copil politicos” – joc didactic, „În fiecare zi o faptă bună” – întâlnire cu pastorul, „Fapte bune, fapte rele” – relatări ale copiilor, „Cuvinte frumoase, cuvinte fermecate” – concurs, „Prietenul la nevoie se cunoaște” – povestire...    
„Prieteni mici, prieteni mari” este un proiect educațional de parteneriat cu Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea; responsabil – Claudia Morar, manager al Grădiniței „Crinul” și tot responsabil – Ioan Mihail Henciu, directorul școlii „Octavian Goga”; coordonator – prof. Liana Petruța; echipa de proiect: Claudia Morar, Mihaela Dulcă și Ioana-Codruța Cioară.
„Prin derularea proiectului educațional „Prieteni mici, prieteni mari” ne propunem să obișnuim copiii să dezvolte relații constructive cu semenii lor, să trăiască stări afective pozitive împreună cu colegii, să-și exteriorizeze și să-și împărtășească preocupările și interesul pentru anumite subiecte, aducându-i mai aproape pe copiii preșcolari de școlari.
Prin întâlnirile și acțiunile comune, copiii vor experimenta noi valențe ale prieteniei dintre cei mici, înțelegând și adoptând norme de conviețuire socială dezirabilă și adaptându-și comportamentul propriu la cerințele grupului cu care vin în contact.
Totodată, preșcolarii vor deduce singuri că școala este un loc în care nu trebuie să vină cu frică, ci unul atractiv. Ce le deschide porțile către o lume fascinantă, o lume a cunoașterii, dar în care vor și regăsi la alte standarde jocuri ale copilăriei, activități îndrăgite, eroi fascinanți...”, ne-a declarat prof. Claudia
Morar – managerul Grădiniței „Crinul”.
În calendarul activităților proiectului, am reperat nouă acțiuni comune: Memorarea unui fragment din poezia „Balada unui greier mic”, de G. Topârceanu, „Învățăm împreună” – „Câinele” (activitate în laboratorul AEL), „Nașterea Domnului Iisus Hristos” - program artistic, „Mihai Eminescu, Voievodul Stelar” – medalion literar, „Ce înseamnă a dărui” – convorbire; „E ziua ta, mămico!” – pregătirea unui program artistic, „De Paște” – ornarea oului de Paște...
Asistând la câteva activități desfășurate la toate cele trei grupe, atât în sălile de clasă, cât și în curte, am rămas plăcut impresionați de relația copil-educatoare, bazată pe multă afectivitate reciprocă, înțelegere și relaționare conștientă, în deplină armonie, fără enervări și tensiuni, fără ridicări de ton și refuz... Să fie oare „divină” educatoare, privită ca o prințesă bună, ca o mamă iubitoare, care îi face toate poftele? (Ovidiu DAN)
Concurs pentru ocuparea a patru posturi vacante
Consiliul director al fundației AMROM Oradea ce patronează Grădinița „Crinul” din Oradea anunță concurs în data de 7 decembrie 2010, pentru ocuparea catedrelor vacante în unitatea de învățământ Grădinița „Crinul” din Oradea (str. Clujului nr. 6).
*trei posturi de educatoare
*un post de profesor de engleză-germană.
Relații privind întocmirea actelor necesare, la secretariatul din Oradea, str. Clujului nr. 6, de luni până vineri, între orele 9-15; alte informații la tel. 0745/581.380.
Termen de depunere a dosarelor: 29 nov. - 3 dec. 2010. Acte necesare: copii acte studii, buletin, certificat de naștere și căsătorie, CV, cerere de participare la concurs, în care se motivează de ce doresc ocuparea postului.

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 03:19:35 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...