Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou proiect Comenius – „European Roots and Dreams”, în parteneriat cu școli din Italia, Spania și Turcia

La Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea

Un nou proiect Comenius – „European Roots and Dreams”, în parteneriat cu școli din Italia, Spania și Turcia

La Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea (care se poate mândri cu titlul de „Școală europeană”) a fost lansat, marți, 23 noiembrie 2010, un nou proiect european, pe doi ani, în parteneriat cu școli din Italia, Spania și Turcia (reprezentate de delegații de elevi și profesori).

Evenimentul a fost onorat de inspectorul școlar Florin Negruțiu, responsabil cu proiectele la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, de Florin Birta, Bogdan Hossu și Eugen Negruțiu – consilieri locali, foști elevi ai liceului.
Directorul școlii, prof. Ioan Micu, a salutat distinșii invitați și partenerii de proiect, asigurându-i de tot sprijinul în derularea cu succes a primei reuniuni de proiect.
Cunoscând bine liceul, inspectorul școlar Florin Negruțiu avea să felicite gazdele pentru înaltul titlu cucerit, asigurând partenerii de proiect că vor avea ce învăța de la o „școală model de administrare și educație!” Coordonatorul de proiect, prof. dr. Carmen Chira, a prezentat delegațiile școlilor partenere, nominalizând fiecare membru al delegației, profesor și elev, deopotrivă.
„Liceo Scientifico-Classico „E. Torricelli” din Somma Vesuviana – Italia, Instituto de Enseñanza Secundaria „Leopoldo Queipo” din Melilla – Spania și Nevzat Sazgan – Levent Saygan Andolu Lisesi din Antalya – Turcia. Amplasarea geografică a celor patru țări conferă parteneriatului un aer intercontinental deoarece Italia și România sunt situate pe continentul european (una în vestul și cealaltă în estul continentului Europa), școala spaniolă se află în Melilla – oraș și comunitate autonomă a Spaniei aflată în Africa, iar Turcia se găsește la intersecția Europei cu continentul Asia”, a precizat coordonatorul de proiect.
„Ne simțim ca acasă. Gazdele sunt la dispoziția noastră!”
În cuvântul lor, reprezentanții partenerilor și-au exprimat liber și sincer punctul de vedere, în engleză, dar și în română. Giuseppe (reprezentantul elevilor din Italia) a arătat că are o părere bună despre România, că avem un oraș frumos, iar familiile la care sunt cazați fac totul ca să se simtă ca acasă: „Ne simțim ca acasă. Gazdele sunt la dispoziția noastră. Stereotipurile pe care le-am avut au dispărut. România  este o țară la fel ca toate celelalte. Reprezentantul Turciei care a ținut să ia cuvântul, se află pentru a doua oară în Oradea. A mai participat la un proiect, cu o altă școală. „Îi cunosc pe români. Sunt foartze amabili și ospitalieri.Elevii noștri sunt foarte fericiți. Gazdele noastre îi consideră și îi tratează ca pe propriii copii. Vom fi foatrte buni prieteni. Chiar vom plânge când vom pleca!” Reprezentantul Spaniei a ținut să se exprime în limba română, citindu-și însemnările (din care spicuim):” Dorim ca încrederea pe care ne-a acordat-o echipa română din acest proiect să fie compensată pe parcursul celor doi ani. Vă mulțumim foarte mult. Fie ca drumurile noastre să ne conducă la împlinirea visurilor noastre”. Din delegația italiană a avut intervenție și un cadru didactic, care a dorit să asigure gazdele că prin delegația lor e prezentă în proiect toată școala. Toți vor afla cum e în România și cum s-au simțit ei la Oradea.
După intervenția partenerilor, doamna profesor a continuat să vorbească despre proiect. „Ideea proiectului a fost generată de faptul că identitatea nostră este în permanență modelată prin comparația cu ceilalți și că diversitatea identităților naționale alcătuiește idenitatea europeană. Deoarece mentalitatea americană, stilul de viață american tind să influențeze tânăra generație, acest proiect educațional european dorește să canalizeze sensibilitatea participanților în direcția aprecierii mediului lor cultural și natural ca parte a marelui puzzle european, precum și înspre formularea unui răspuns european la o problemă foarte importantă – să nu uităm de rădăcinile noastre comune, să menținem și să dezvoltăm valorile naționale având în permanență în minte faptul că cetățenia europeană are la bază o solidă cunoaștere a Europei. Proiectul are ca scop promovarea dialogului între „comorile” europene: personalități, fapte, locuri pe care participanții le consideră valoroase și cu care ei se mândresc, centrând astfel proiectul pe moștenire (culturală și teritorială), pe respect față de culturi, civilizații, teritorii, tezaurul moștenit de fiecare țară reprezintă o parte a marii moșteniri europene pe care în special tinerii au datoria de a o valoriza, păstra și dezvolta.
Europa este continentul care a contribuit în foarte mare măsură la dezvoltarea lumii atât pe planul ideilor cât și al muncii, al artelor și al științei. Mari nume și-au pus geniul, capacitățile și virtuțile în slujba acestui continent, fapt care reprezintă o moștenire stimulativă demnă de urmat deoarece i-a unit pe europeni. Teritoriile naționale moștenite precum și semnele trecutului pe care acestea le păstrează reprezintă de asemenea un izvor nesecat de resurse transmis locuitorilor.
Acest proiect, la care vor lucra elevi din cele patru țări partenere sub îndrumarea profesorilor lor, se dorește a fi un adevărat ghid european care să dezvăluie rezultatele redescoperirii sensului celui mai profund al Europei, de fapt un itinerar cultural european care să stimuleze păstrarea acestei moșteniri pe teritoriu geografic european. Elevii din proiect vor studia cultura partenerilor, o vor compara cu cea proprie încercând să descopere esența și rădăcinile culturii europene și să prefigureze un vis european cu proiecții într-un viitor care ne aparține tuturor. Tinerii proiectanți vor plasa teritoriilor naționale și cele ale partenerilor sub un microscop imaginar care să le permită să observe minunăția și bogăția lor, găsind conexiuni între moștenirea culturală și naturală, teritorială a țărilor supuse studiului astfel încât să găsească răspunsuri comune la problematica menținerii și promovării acestor bogății de pe poziția cetățeanului activ al Europei Unite, cetățean conștient de unicitatea și imensa bogăție a patrimoniului european.
Pagina web a proiectului alături de broșura electronică ”The Roots of Europe” vor reprezenta produsul final al acestui proiect Comenius”.
„Roade ale sufletului și minții”
După această frumoasă prelegere, doamna profesor dr. Carmen Chira a prezentat cele patru etape de derulare a proiectului, pe durata celor doi ani, vorbind de o primă etapă de cunoaștere reciprocă a țărilor, regiunilor, orașelor, instituțiilor și a echipei de proiect; a doua etapă – Roade ale sufletului și minții; a treia etapă – Roade ale pământului; a IV-a etapă – Rădăcini europene (cuprinse în „broșuri” electronice)...
Așadar, lăzăriștii vor să demonstreze că merită înaltul titlu de „Școală europeană”, că sunt demni și vor onora oricând investiția de încredere și calitățile care îi definesc, între care spiritul lăzărist ridicat la rang de virtute! (Ovidiu DAN)
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou proiect Comenius – „European Roots and Dreams”, în parteneriat cu școli din Italia, Spania și Turcia.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 22:18:48 Ora de vară a Europei de Est