Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 iunie 2022
Astăzi este ultima zi de școală dintr-un an școlar care plasează România în topul statelor europene la capitolul cele mai puține zile de cursuri.
Vacanța de vară care începe acum se va încheia pe 4 septembrie. Copiii vor începe următorul an școlar, 2022-2023, pe 5 septembrie 2022. O premieră a viitorului an școlar este dispariția semestrelor și a tezelor obligatorii. Concret, din 5 septembrie elevii vor reveni la școală pentru a urma cinci „module de învățare” (în loc de semestre) și cinci vacanțe. Paradoxal, deși toată dezbaterea inițiată de ministrul Cîmpeanu cu privire la modificarea organizării anului școlar a avut ca temei extinderea numărului de zile de școală, pentru ca elevii români să ajungă la media europeană, și anul viitor școlar va avea o durată tot de 36 de săptămâni, la fel de scurt ca cel actual în privința numărului de zile de școală, după cum a arătat Edupedu.ro într-o analiză.
Structura anului școlar 2022-2023, publicată în Monitorul Oficial, indică un an care începe mai devreme și se termină mai târziu, ceea ce ar sugera un an școlar mai lung, fie și în situația reorganizării, dar apar mai multe vacanțe ce împart anul în cinci module de școală, precum și perioade libere la care se adaugă sărbători legale.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Educația timpurie, învățământ primar de cinci clase…

Concluziile reuniunii ministeriale cu partenerii sociali (Sinaia, 22-24 august)

Educația timpurie, învățământ primar de cinci clase…

25.08.2007
Grupul de lucru format din experți ai MECT și ai sindicatelor naționale din învățământ, prezente la Sinaia în perioada 22 -24 august 2007, precum și din reprezentanți ai federațiilor studențești reprezentative la nivel național a finalizat încă o rundă de discuții privind proiectul de legi în domeniul învățământului.

În urma dezbaterilor, s-a stabilit ca structura învățământului preuniversitar să includă educația timpurie (educație ante-preșcolară - 0-3 ani și învățământ preșcolar 3-6 ani), învățământul primar de 5 clase (clasa pregătitoare și clasele I-IV), învățământul secundar - inferior (învățământ gimnazial, care cuprinde 5 clase, respectiv V-IX) și superior (învățământ liceal, care cuprinde 3-4 clase, respectiv clasele X-XII/XIII) și învățământul terțiar non-universitar (învățământul postliceal cu 1-3 clase).
Învățământul liceal, filiera tehnologică, și învățământul terțiar non-universitar constituie
învățământul profesional și tehnic.
Conform proiectului de lege, învățământul preșcolar, primar și secundar inferior constituie învățământ obligatoriu. În primul an de implementare a legii, învățământul obligatoriu va fi de 10 clase, începând de la vârsta de 6 ani cu clasa pregătitoare, urmând să se asigure treptat condițiile pentru ca învățământul preșcolar să devină învățământ obligatoriu.
Accesul și participarea la învățământul liceal se generalizează și este gratuită. Un alt element de noutate îl constituie introducerea învățământului confesional ca nou tip de învățământ, pe lângă cel de stat și particular. Acesta poate fi organizat de cultele religioase recunoscute oficial.

Un rezultat important al dezbaterilor l-a constituit descentralizarea unităților de învățământ, care se realizează la nivel financiar și al managementului resurselor umane. Astfel, finanțarea de bază, asigurată de la bugetul de stat, se realizează în funcție de numărul de elevi/preșcolari și de costul/elev. Fondurile pentru finanțarea unității de învățământ, indiferent de sursă și de tip, vor fi alocate direct unității de învățământ.
Descentralizarea managementului resurselor umane este asigurată de faptul că școlile își vor selecta personalul didactic prin concurs organizat la nivelul unității de învățământ sau al unui grup de unități. Încadrarea și avansarea în trepte a personalului didactic se va face pe baza unei metodologii - cadru elaborate de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului,
la care unitățile pot adăuga propriile condiții suplimentare.
O altă coordonată a activității grupului de lucru de la Sinaia a fost depolitizarea sistemului de învățământ. În acest sens, s-a decis transformarea inspectoratelor școlare județene în direcții județene deconcentrate și transformarea personalului de conducere și execuție în funcționari publici.

Dezbaterile referitoare la structura învățământului universitar au condus la adoptarea unor măsuri prin care să se implementeze deciziile luate în cadrul procesului Bologna și anume dimensionarea învățământului la nivel de licență la 3 ani, a celui de master la 2 ani, iar a celui de doctorat la 3 ani.
În ceea ce privește noul statut al personalului didactic, acesta va reglementa profesia de cadru didactic. Discuțiile pe marginea proiectului statutului personalului didactic vor continua în cursul săptămânii viitoare, când vor fi reluate și dezbaterile privind legea învățământului universitar, urmând să se ajungă la un punct de vedere comun pe tema alegerii și constituirii organelor de conducere a universităților și a finanțării învățământului superior.
Reuniunea de la Sinaia va fi urmată de întâlnirea de luni, 27 august 2007, ora 10.00, a ministrului educației, Cristian Adomniței, cu toți liderii federațiilor sindicale din învățământ.

BIROUL DE PRESĂ

 

Trimite email

joi, 30 iunie 2022